מפגש מרגש
מפגש מרגשצילום: עמנואל בן סבו

מפגש מרגש במיוחד התקיים בביתו של עו''ד רמי גורן בהשתתפות אחיותיו, השופטת בדימוס תחיה שפירא וד''ר דרורית תמרי, עם שניים מתוך שלשת הצנחנים משחררי הכותל, ציון כרסנטי, חיים אושרי ועם המחנך, הסופר, המשורר והפובליציסט עמנואל בן סבו.

במפגש העניקו הצנחנים לבני משפחת הרב את ספר הילדים 'אריות על הגבעה', בו שזורים מפגשים עם הרב גורן טרם שחרור העיר העתיקה. ''תפילת הדרך ללוחם, שהעניק לי הרב גורן זצ''ל, מלווה אותי כל החיים, עד היום היא שמורה איתי'', אמר ציון כרסנטי לילדי הרב.

בני משפחת גורן העניקו לאורחיהם את האוטוביוגרפיה שנכתבה אודות אביהם הגדול: "בעוז ותעצומות".

''היה לנו יותר מחשוב לפגוש את משפחתו של הרב גורן", מספר ציון כרסנטי ומוסיף: "הבאנו תמונות מהמעמד המרגש של תקיעת השופר בכותל, כשכולנו מביטים ברב בעיניים נוצצות מהתרגשות, לעולם אזכור את המפגש עם הרב, רגע לפני הקרב בגבעת התחמושת , כשהרב במבט אוהב, מלטף, נסך בנו כוחות להילחם במסירות נפש, תפילת הדרך ללוחם שנתן לנו הרב מצויה עימי בכל עת, עד היום''.

ספר הילדים ''אריות על הגבעה'', שאותו העניקו הצנחנים לילדי הרב, מעוטר בכריכתו האחורית בתמונת הרב גורן תוקע בשופר אל מול הכותל המשוחרר. בספר עצמו מספרים הצנחנים בהתרגשות על המפגש עם הרב לפני הקרבות וברגע השחרור.

הצנחנים הביאו עימם תמונות שצולמו ברגע האמת ושיתפו את ילדי הרב במפגש בעל הערך העצום של הרב – אביהם עימם, רגע לפני שיצאו לקרבות העזים והקשים בגבעת התחמושת וברגע שעמדו דוממים, דומעים ונרגשים מול הכותל המערבי.

בני המשפחה, המציינים 25 שנים לפטירת אביהם הרב, הודו לצנחנים. "זה היה מפגש מרגש במיוחד. הספר מקסים ויפה. ארכוש עבור כל הנכדים, הייתי בת 12 בזמן המלחמה ואני זוכרת איך אבא הרב היה חוזר מיום בו לא נח לרגע ועבר בין הלוחמים לחזק, לעודד, לנסוך עוז ועוצמה בידו ערימת גלויות של הלוחמים ובהם מספרי טלפון ,הייתי יושבת בלילה עם כל המשפחה והתקשרנו לבתי הלוחמים", סיפרה ד"ר דרורית.

הבן עו"ד רמי הראה לצנחנים הנרגשים את הטס עשוי הכסף עם הטבעת חיל הרבנות של אביו ושיתף במעמד המרגש בכותל המערבי יום למחרת השחרור כשהוא חבוק ע"י אביו הגדול ומוקף בלוחמי הצנחנים הנרגשים.

השופטת בדימוס תחיה שפירא שיתפה בזכרונות מימי המלחמה, עת שירתה בחיל החינוך כקצינה ועברה בין לוחמי ירושלים ובידה גלויות, מעניקה ללוחמים שהות לכתוב ליקיריהם בעורף ובשעות הלילה המאוחרות מגיעה הייתה לבית הדואר המרכזי , ממיינת את הגלויות ושולחת למשפחות המייחלות לאות חיים.

תמונת הרב בכריכת הספר
תמונת הרב בכריכת הספרצילום: עמנואל בן סבו