הכנסת ספר התורה לבית חב"ד בעיר פרייבורגחב"ד פרייבורג

לפני כ-80 שנה, ברחוב "אדולף היטלר" (Adolf-Hitler-straße) שבעיר פרייבורג שבגרמניה, בלטו בכל פינה דגלי גרמניה הנאצית.

בתחילת השבוע, צעדו באותו רחוב, שנקרא היום רחוב קיסר יוסף, אנשי הקהילה היהודית בעיר בהובלת שליחי חב"ד במקום וליוו בשירה ובריקודים את ספר התורה החדש שכתיבתו הסתיימה.

חוה גיטלר, שליחת חב"ד במקום, אמרה לערוץ 7: "קשה לתאר את ההרגשה של צעדה ברחוב הראשי בעיר פרייבורג שבגרמניה, שם לפני כמה עשרות שנים עברו וצעדו מאוד קציני האסאס, והיום הנה מאות יהודים גאים החובשים כיפה לראשם ועם ספר תורה צועדים ברוב פאר והדר ולצד מנגינות יהודיות".

זה היה מרגש. זה אדיר כמה אור, כמה שמחה, כמה גאווה יהודית!" הוסיפה.

ספר התורה הוכנס לבית חב"ד המקומי בפרייבורג, 'בירת היער השחור' שבדרום מערב גרמניה. בראש בית חב"ד עומדים הרב יענקי וחוה גיטלר.

הרב זלמן וישדסקי, שליח חב"ד בעצמו שהשתתף בהכנסת ספר התורה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "יש דברים שלעולם לא יהיו קלישאתיים, זה אחד מהם: תהלוכה יהודית גאה ושמחה של הכנסת ספר תורה חדש ברחוב שהיה מעוז הנאצים בפרייבורג שביער השחור, הרחוב ששמו אז היה ׳אדולף היטלר-שטראסע׳".

הוא הוסיף: "הרב יענקי וחוה גיטלר השלוחים של הרבי לפרייבורג, נותנים את הלב ואת הנשמה מזה כמה שנים למען יהדות פרייבורג. לא תמיד ההצלחה מחכה מעבר לפינה, לא פעם הם נדרשים לגלות תעצומות נפש אל מול האתגרים, אבל התמימות והמסירות החב"דית שלהם, יש בה עוצמה שקטה שאי אפשר לעמוד בפני".

"היום הם עשו היסטוריה כשקיימו הכנסת ספר תורה חדש ותהלוכה ברחובה של העיר, בעיני ראיתי איך הם נוטעים גאון יהודי בליבם של יהודי העיר והסביבה", סיכם.