קים ג'ונג-און
קים ג'ונג-אוןReuters

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הודיע במהלך ישיבה עם בכירי הצבא כי החליט לסיים את השעיית הניסויים בטילים בליסטיים וטילים גרעיניים עליהם סיכם עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואף איים כי "בקרוב נציג נשק אסטרטגי חדש".

האיומים החדשים של צפון קוריאה הגיעו לאחר שארה"ב המשיכה לבצע אימונים משותפים עם צבא דרום קוריאה, דבר שבפיונגיאנג ראו כאיום על מדינתם.

בימים האחרונים ביצעה צפון קוריאה מספר ניסויים ובדיקות של מערכות נשק חדישות, בצעד שנראה כלחץ על ארה"ב להיכנס לאולטימטום הצפון קוריאני ולעצור את התמרונים המשותפים עם דרום קוריאה. עם זאת, ג'ונג און השאיר מקום לדיאלוג עם ארה"ב בנושא. "היקף של כל ניסוי יהיה תלוי בגישה של ארה"ב" אמר ג'ונג און.

הנשיא טראמפ התייחס לאיום של מנהיג צפון קוריאה ואמר כי הוא מאמין שג'ונג און לא יחזור לניסויים בטילים הגרעיניים והבליסטיים, אותם עצרה צפון קוריאה לאחר המפגש בין שני המנהיגים בשנת 2017.

"יש לי קשר טוב עם קים ואני מאמין שמנהיג צפון קוריאה ישמור על מילתו להימנע מניסויים בטילים גרעיניים ובליסטיים. הוא חתם על חוזה. זה התבצע בסינגפור ואני חושב שהוא אדם השומר על מילתו. אנו נגלה זאת בקרוב" אמר טראמפ.

גם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, הוסיף כי "אני מקווה שצפון קוריאה תבחר בדרכי שלום על פני מלחמה. אנו מקווים שהמנהיג הצפון קוריאני יקבל את ההחלטה הנכונה וייבחר בדרך של שלום ושגשוג על סכסוך ומלחמה".