אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

אתמול בערב נפגשו באולפן גלי צה״ל - הרדיו של כל חיילי צה״ל, כן, גם של בניהם ובנותיהם של מי שעלו ארצה מבריה״מ - כתב החצר של בלפור יעקב ברדוגו ושר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

במופע שנאה כלפי העולים מחבר העמים, שכמותו כבר מזמן לא שמענו, סימנו השניים מטרה, להפריד ולפלג בין ציבור העולים מחבר העמים לשעבר לבין הציבור הצברי הוותיק.

נראה שהעובדה שדרעי וברדוגו מגיעים מרקע של עליה שסבלה מחוסר שוויון לא לימדה אותם דבר. השופר מבלפור קבע בחוצפה ובעזות מצח כי מפלגת "ישראל ביתנו" מתבססת כביכול על 400 אלף חסרי דת, שאותם היא מנסה להכניס, בניגוד לרצונו של כלל הציבור, ליהדות "בדרך לא דרך".

השר דרעי לא נשאר חייב: ״אותם מאות אלפי אנשים שנמצאים כאן... לא רוצים להיות יהודים. לא רוצים להתקיים״.

בבורות ובהתנשאות שאינה ראויה, קבע דרעי כי השפה הרוסית יכולה להיות בשימוש רק אצל אלו שלא יודעים לדבר בעברית.

הוא בז ולגלג על ח"כ אלכס קושניר מ"ישראל ביתנו" שדיבר ברוסית באחד מהסרטונים שהופק ב-8 ביוני 2019 ואמר בהתנשאות -״הוא לא יודע לדבר עברית?״ מעניין שדווקא עכשיו דרעי נזכר להתייחס אליו. (דרך אגב ח"כ קושניר שעלה בשנת 1992 מאוקרינה היה מ"פ בגבעתי. עבד בשב"כ. היה שליח של הג'וינט בחב"מ, מ"מ ראש נתיב ומנכ"ל המשרד לקליטת עלייה).

דרעי - האם גם לדובר בשפה האנגלית, הצרפתית או הספרדית היית מעיר בצורה דומה? או שרק רוסית מדגדגת לך באוזן...

דרעי אף רמז כי ציבור העולים, שאותו קיבל ב-1990 כשהיה שר הפנים, צריך להיות אסיר תודה על כך שלא הוכנס למעברות ובמקום זה "הם עכשיו באים ומדברים נגד היהדות הדתית והחרדית".

דרעי בדרכו הבוטה ממשיך להיות יציב בהתבטאויות גזעניות נגד ציבור העולים מבריה״מ לשעבר ועד כה לא התנצל על אמירתו הנבזית מלפני כשבועיים על כך שאותם העולים לא עובדים ולא משלמים מסים, אלא להפך, הוא עמד גם אתמול מאחורי האמירה האומללה הזאת.

הפוסל, במומו פוסל וציבור עולי חבר העמים לשעבר לא ישכח את אמירותיו הגזעניות של דרעי ואת העובדה שראשי המפלגות הגדולות עד היום לא גינו את אף אחת מהן.