אוחנה ובן ארי
אוחנה ובן אריצילום: תקשורת שר המשפטים

נציב שירות המדינה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, מתנגד למינויה של אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

הרשקוביץ שיגר מכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה, שבו הסביר מדוע מינויה של בן ארי הוא בעייתי. ''היא לא נמנית עם הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות''.

לדברי הנציב, היה צריך להטיל את התפקיד על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות, המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה.

"אדגיש גם הפעם כי עמדתי היא שלעת הזאת יש להטיל את התפקיד האמור על הדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה", כתב הרשקוביץ. "זאת בשל מאפייניה הייחודיים של המשרה, מיקומה במבנה הארגוני במשרד, ומשיקולי טובת המערכת והמשך ההתנהלות התקינה של הפרקליטות".

מוקדם יותר היום (שלישי) החליט שר המשפטים אוחנה למנות את המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, במקומו של שי ניצן שפרש מהתפקיד לאחר שש שנים.

"לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה", אמר אוחנה.

הוא סיפר כי ''כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות.

''אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים''.

עוד סיפר שר המשפטים כי בן ארי ''מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".

נציין כי אוחנה החליט למנות את בן ארי גינזברג בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהיה רוצה לראות בתפקיד את המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר.