אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: פלאש 90

סגן שר הביטחון, ח"כ אבי דיכטר, פרסם פוסט תגובה לפוסט שפרסם נגדו בפייסבוק ח"כ יאיר לפיד, בעקבות החלטתו לתמוך בנתניהו בפריימריז.

"ישנם רגעים בחיים הציבוריים שבהם צריך לדעת לקבל החלטות. לבחור בין המנהיג שיושיע אל מול המתמודד שישקיע. לא, לא ישקיע מאמץ, בזה גנץ יעשה את המיטב, אלא ישקיע אותנו מטה בגין אפס ניסיון בכנסת ובממשלה", תקף דיכטר.

לדבריו, "אין לזה אח רע בפוליטיקה הישראלית, שמתמודד לראשות ממשלה, לא היה שר ולא חבר כנסת שטעם טעמה של חקיקה".

"לפיד יודע היטב שזוהי עזות מצח להתיימר להוביל מדינה כמו ישראל, מבלי שישבת יום אחד בממשלה. ללא שום ניסיון, גנץ נדחף על ידי לפיד ונוספים לתפקיד זה של ראש הממשלה והוא חף מכל ידע וניסיון בתחום הפרלמנטרי או הממשלתי", הוסיף דיכטר.

"כאזרח מודאג וכח״כ וסגן שר ביטחון, אני בוחר לתמוך במועמד הטוב ביותר מבין המתמודדים", הבהיר.

דיכטר דחה את הטענות בנוגע לכתבי האישום נגד נתניהו, "כתבי האישום כנגד נתניהו ייבחנו בבוא העת בבית המשפט. עד שיקבל זה את הכרעתו, נתניהו רשאי להתמודד ולכהן כראש ממשלת ישראל. האופן בו נאחז לפיד בקרנות כתבי האישום, נועד להסתיר את עמדתו ודעותיו בסוגיות הלאומיות שאינן תואמות אפילו לאלה של גנץ. זה לגיטימי, אבל חובה שנחשוף את העובדות כמו גם את האמת. אפילו אביו טומי לפיד ז״ל, שלא היה צמחוני בביקורתו על ראשי ממשלה, אמר דברים ברורים באשר לראש ממשלה אשר נגדו הוגש כתב אישום".

"האמת היא שתחת שלטון נתניהו, האיש והניסיון, הביאו לכך שכמעט בכל קטגוריה שניתן למדוד, מדינת ישראל צעדה צעדים עצומים קדימה", קבע.

"אבל דומה שלפסגות שהביאנו נתניהו בשנתיים האחרונות, אין תקדים", הוסיף דיכטר ופירט, "הכרה של ארה״ב בירושלים כבירת ישראל, העברת שגרירות לירושלים, הכרתם ברמת הגולן כטריטוריה ישראלית ואמירה שההתנחלויות באיו״ש הינן חוקיות- וואו איזה שנתיים. וביחד עם ההכרה האפשרית של ארה"ב בבקעת הירדן כגבולה המזרחי של ישראל, נשלים מציאות שעד לפני שנתיים נשמעה כחלום... מר לפיד, אלה פירות הניסיון".

"לכן החלטתי לתמוך בנתניהו וקראתי שלא לתמוך בגנץ. אינני רוצה שעל גב המדינה, יעשה מישהו את הסטאז׳ הפוליטי שלו. אתה הבנת את זה לפיד ...?", חתם דיכטר.