תיעוד: על כביש 5 - נגד כיוון התנועהאור ירוק

רכב תועד בכביש 5 כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה. הנוסע ברכב נופף לשלום כשהבחין שמצלמים אותו.

הסרטון צולם ביום שני על ידי א' שהעביר אותו לעמותת אור ירוק: ''נסעתי בשעות הצהריים לכיוון אריאל ופתאום ראיתי בשוליים של הנתיב הנגדי רכב נוסע בניגוד לתנועה במהירות גבוהה. מכוניות ומשאיות צפרו לו אבל הוא לא עצר והמשיך כך מרחק גדול עד שלבסוף נהג פשוט חסם אותו והוא הסתובב ונסע בכיוון הנכון.

''אני מעריך שהוא נסע כך בכוונה כי רצה לקצר את הדרך ולא כתוצאה מטעות או בלבול, כשעצרו אותו הוא לא נראה מופתע אלא חייך והסתובב לכיוון הנכון. הכביש הזה כל כך מסוכן וכלי הרכב נוסעים שם במהירויות כל כך גבוהות ולא פעם ישנן עקיפות מאוד מסוכנות על קו לבן", סיפר א'.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בקטל בדרכים כאשר 329 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, 13 יותר מאשר בכל שנת 2018. הסרטון מראה על היעדר הרתעה בכבישים ונהג לאור יום מחליט באופן מודע לנסוע בכביש בינעירוני מהיר נגד כיוון התנועה. בכך הוא מסכן את שאר משתמשי הדרך שכלל לא מודעים לכך שרכב מגיע אליהם במהירות כה גבוהה.

''לא פעם מקרים כאלו הסתיימו בתאונה קטלנית ובאובדן חיי אדם. כביש 5 הוא כביש מהיר המכיל ריבוי של כלי רכב רבים ושונים כמו משאיות, אוטובוסים, אופנועים וכלי רכב פרטיים ואוכלוסיות שונות. כדי לצמצם את עבירות התנועה הרבות חייבים לחזק את הנוכחות המשטרתית לאורך כל הכביש ובכל שעות היממה.

''אם אותו נהג היה יודע שישנו סיכוי גבוה שהוא ייעצר על ידי המשטרה הוא לא היה ממהר כל כך לסכן את החיים של שאר הנהגים. חייבים להוסיף עוד 200 ניידות תנועה כדי ליצור אווירה הרתעתית שתמנע מנהגים לסכן את החיים של כולנו", הוסיף קיטה.