מתוך התוכנית 'הכוכב הבא' של ערוץ קשת 12
מתוך התוכנית 'הכוכב הבא' של ערוץ קשת 12צילום מסך

בכאן 11, כך הוחלט, תיערך הפקה רשמית של קדם אירוויזיון, ועל כך יש לברך בכוונה גדולה "ברוך שפטרנו".

ההחלטה מבורכת מסיבה אחת עיקרית: זמר שמייצג את אומני ישראל בתחרות בינלאומית צריך להיבחר בתחרות מוזיקה. 'הכוכב הבא', 'דה וויס' ודומיהן אינן כאלה.

'הכוכב הבא' היא לא תוכנית בהנחייתם של אסי עזר ורותם סלע, אלא תוכנית שכולה סובבת סביבם. המתמודדים הם במקרה הטוב התירוץ של השניים להיות על הבמה, ובמקרה קיצוני יותר הם מעזים לגנוב להם את ההצגה. כבר מזמן ההנחיה הצבעונית והמבודחת עברה את גבול הטעם הטוב. בין השירים מחלקים המנחים משימות וחידות לשופטים, השופטים עסוקים בעקיצות הדדיות, ואפילו תוך כדי הביצועים של הזמרים הצעירים המצלמה עוברת להתמקד בתככים מאחורי הקלעים. את הזוכים הגדולים הכרנו רק כשיצאו לאירוויזיון, משום שבמהלך העונות היה קשה ליהנות מהם באמת. גם ב'דה וויס' המקבילה נאלצים המתחרים בדרך לגמר להסתפק בשיירי זמן המסך שהותירו המאמנים. שם הגדילו לעשות ואפילו הקדימונים בימים שלפני השידור כלל לא מראים את המועמדים.

בקשת מתהדרים בכך שרצועת השידור הביאה כבוד לישראל כששלחה לתחרות האירופית את נטע ברזילי שזכתה במקום הראשון ואת נדב גדג' שסחף את אירופה עם golden boy הקצבי. הטיעון הזה חצי מתקבל, שכן על בוגרי 'הכוכב הבא' נמנים גם קובי מרימי ואימרי זיו שרשמו אכזבה כשהגיעו שניהם למקום ה-23 מתוך 26.

הפקת קדם האירוויזיון על ידי רשות השידור בגלגולה הנוכחי אולי לא תחזיר את ההנחיה של דליה מזור עם הרי"ש המתגלגלת, וככל הנראה לא תיערך בגדרי הצניעות של מרכז הרב, אבל בכל זאת היא תאפשר לצופים ליהנות ממנה בלי היחסים המורכבים בין אסי לרותם או הגיגיה של קדרי על אהבתה הגדולה לבשר. ואולי אפילו יתעלו על עצמם בתאגיד השידור וימצאו דרך לאפשר גם לשומרי שבת להתחרות ולזכות לעלות לבמה האירופית תוך מציאת הסדרים מול המדינה המארחת, כיאה לגוף ממשלתי.

נכון שנצטרך לחכות עד השנה הבאה כדי לחזות בתחרות תחת האפיק הרשמי, ועוד לא התחילו הדרישות המרגיזות לתוספת תקציב, ומי יודע אילו אג'נדות מרגיזות יבחרו לקדם במופע - אבל עד שנרים גבה אל מול כל אלה, מגיע לתאגיד דוז פואה.