יפה יששכר בבית המשפט ברוסיה
יפה יששכר בבית המשפט ברוסיהצילום: באדיבות המשפחה

הדיון בערעורה של נעמה יששכר, התרמילאית הישראלית שהורשעה ברוסיה בהברחת סמים, נפתח הבוקר (חמישי) בבית המשפט לערעורים במוסקבה בפני הרכב של שלושה שופטים.

במהלך הדיון טענה יששכר כי בניגוד לקביעת בית המשפט היא לא הודתה בעבירות שמיוחסות לה, והוסיפה כי ייתכן שהודאתה זויפה.

נעמה יששכר פנתה לשופטים בבית המשפט במוסקבה וטענה: "לא קניתי את החשיש, השתילו לי אותו".

"לא הסבירו לי את המשמעות של האירוע, אני מעולם לא הייתי ברוסיה, אני לא דוברת את השפה ולא מכירה את החוקים במדינה. במדינה ממנה אני באה ובמדינות שבהן ביקרתי זה לא עונש מקובל", הוסיפה.

"ציינתי כמה פעמים שזה לא הסמים שלי", הדגישה יששכר והוסיפה, "אילצו אותי לחתום על המסמכים ברוסית".

לדבריה, "יש הוכחה לכך שאני לא התכוונתי להכניס סמים לרוסיה - אני בכלל לא עברתי את הבידוק של הדרכונים ולא הייתה לי גישה לכבודה שלי. לא ידעתי שאני מפלילה את עצמי. כל הראיות הנכונות מראות את צדקתי".

לפני כחודשיים נגזרו על יששכר 7.5 שנות מאסר, משום שנתפסה עם 9.6 גרם חשיש בשדה התעופה בעת שהמתינה לטיסת המשך בדרכה מהודו לתל אביב.

במשפחתה של יששכר תולים תקוות רבות בערעור, ומקווים כי שופטי בית המשפט לערעורים לפחות יקלו באורח משמעותי את העונש שהוטל עליה.

האם יפה הגיעה לבית המשפט בשעת בוקר מוקדמת יחד עם בתה ליעד, והביעה אופטימיות בנוגע לסיכויים לזכייה בערעור. "אני מקווה שהם יוציאו אותה היום".

נציין כי הדיון בערעור החל ביום חמישי שעבר, ויששכר השתתפה בו באמצעות "וידאו-קונפרנס" מהכלא בו היא מוחזקת.

בפתח הדיון לאחר שבית המשפט פנה אליה, בקשה יששכר להשתתף בדיון באופן אישי, ולמרות התנגדות התביעה הבקשה התקבלה. לנוכח קבלת הבקשה נדחה המשך הדיון בערעור והוא התחדש כאמור הבוקר בנוכחותה בבית המשפט לערעורים במוסקבה.

אמא של נעמה יששכר לפני תחילת הערעורבאדיבות המשפחה