נתניהו במצפה יריחו
נתניהו במצפה יריחוצילום: מירי שמעונוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ה׳) יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לסיור ביישוב מצפה יריחו שבבנימין.

הסיור החל בישיבת ההסדר בראשות הרב שבתי סבתו בהשתתפות מאות מתלמידי הישיבה. לאחר מכן, המשיך נתניהו לתצפית מיוחדת ביישוב הצופה אל הרי הירדן וסיים באירוע חגיגי במועדון היישוב בהשתתפות השר ישראל כ״ץ, השרה מירי רגב, ח״כ מיקי זוהר ומאות חברי הליכוד בבנימין וחברי "מלוכדים" - הפורום הלאומי בליכוד.

ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו: "ההתלהבות כאן ורוח החלוציות פשוט מרעידה את הנפש. ההתפתחות העצומה של מצפה יריחו וכל ההתיישבות בבנימין היא מדהימה ואנו נמשיך אותה.
הסיבה שאנחנו כאן היא שאגרנו כוחות כדי להתגבר על אלו שרצו לדחוק אותנו מארצנו ולהחזיר אותנו לקווי 67.

''לראות את נוף הקדומים של ארץ ישראל, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. אנחנו חזרנו לכאן לא לצאת מכאן ולכן הדבר הראשון שנעשה זה להחיל את הריבונות שלנו כאן בבקעת הירדן וגם ביישובים ואעשה זאת דרך הכרת אמריקנית. אנחנו מחזקים את מדינת ישראל ומבטיחים את עתידה", הדגיש נתניהו.

את הסיור כאמור הוביל ראש מועצת בנימין שאמר "בעוד ימים ספורים אנו צפויים לחגוג את חג החנוכה, חג החשמונאים והמכבים, חג גיבורי העוז וקוממיות עמנו. אין עיתוי נכון יותר להזכיר את סלע קיומנו.

''אחיך, יהונתן נתניהו, הי''ד, גיבור ישראל, נקרא על שם ג'ונתן פטרסון, מפקד הגדודים העבריים, שגבורתם היוותה המשך ישיר לגבורתם של בית חשמונאי. גבורת החשמונאים הוכיחה לעולם שעוז הרוח וקידוש השם, הם מחוללי הניצחון, ולא גודל הכוח הצבאי. אחיך יונתן נשא את גם את שמו של יהונתן נוסף - יהונתן החשמונאי שנשא בהנהגת המרד לאחר מות יהודה המכבי. יהונתן הבין כי השבת עבודת המקדש לירושלים, איננה יכולה לעמוד בפני עצמה, ללא הורשת הארץ וההתיישבות בה.

''בע''ה בשנה הבאה נדליק נרות חנוכה באתר ארמונות החשמונאים הסמוך ליריחו המקראית, אותו אנו חונכים בימים אלו, תחת ריבונות ישראלית מלאה''.

ראש המועצה גנץ הוסיף ''ימים לא פשוטים עוברים עליך ועלינו, אך אני מאמין שבע''ה נתעצם גם מהם, למען עמנו וארצנו. אבל בנימין הראשון שכשמו אתה נקרא, וכשמו גם אנו נקראים, ושעל הולדתו ויתמותו קראנו בפרשת השבוע האחרונה, מוכיח לנו שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".