רפי פרץ
רפי פרץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

עורך העיתון "מקור ראשון" חגי סגל קורא ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ להודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים על מנת לשקם את הציונות הדתית.

"האם פרץ הוא האדם המתאים בעת הקשה הזו להנהגת מפלגת הציונות הדתית?", שואל חגי סגל, "עם כל הכבוד לרב הטייס, התשובה כבר ברורה למדי - פרץ לא מתאים. הוא לא התגלה כפוליטיקאי מזהיר בלשון המעטה".

"כראש מכינה קדם צבאית עשה נפלאות אבל בתור שר בכיר ומנהיג מפלגה ביצועיו דלים. בניגוד לסמוטריץ' שקד ובנט יש לו דימוי אפרורי, הוא כבד ניסוח ובלתי כריזמתי.

מגעו עם התקשורת מגושם, גם מגעו עם חבריו לסיעה. קשה לראות את שר החינוך מוביל את מפלגתו המורכבת להישג כלשהו במערכת הבחירות המפרכת שבשער. אין סיבה להאמין שבתוך חודש הוא יצליח לייצר ברית אטרקטיבית עם שותפיו הטבעיים. צריך הרבה אופטימיות כדי לדמיין אותו מקבל החלטה פוליטית חכמה כלשהי".

סגל מוסיף "בניגוד לסמוטריץ' הוא לא קורץ מהחומרים האלו ולא רכש אותם בשנה החולפת. אין גם ערכים ציונים דתיים שהוא מייצג טוב יותר מסמוטריץ'. אדרבה, טובת הערכים הללו מצריכה את פרישתו לאלתר כי השעה דוחקת".

"במקום להתבצר בכיסאו ולגרור את תנועתו תהומה, מוטב שיניח את המפתחות. הרב יצחק לוי, אפי איתם וזבולון אורלב עשו זאת לפניו בלב נשבר ובשעת הצורך, כעת הגיע תורו. אם לא יפרוש בזמן, הוא עלול להיכנס להיסטוריה כמנהיג שבזמנו ובגללו נחתמה תעודת הפטירה של מפלגת הציונות הדתית, וחבל. במרחבי הציונות הדתית וסביבתה יש עוד כמה בכירים שרשאים להתחלק איתו בכבוד המפוקפק".