דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

לאחר 70 שנים – ארה"ב מקימה שוב את יחידת "כוח החלל" הצבאית שלה.

הנשיא טראמפ חתם ביום שישי על "חוק הרשאת ההגנה הלאומית" במסגרתו יוקם "כוח החלל" מחדש ויועברו לו תקציבים גבוהים. כוח החלל נועד לשמר את העליונות האמריקאית בחלל, והנשיא טראמפ טען כי מדובר באחת המשימות העיקריות אליהן כיוון מאז בחירתו.

"החלל הוא תחום הלוחמה החדש בעולם. בין האיומים החמורים ביותר לביטחון הלאומי שלנו, העליונות האמריקאית בחלל היא הכרחית וחיונית ביותר. אנו מובילים, אבל לא בפער גדול מספיק, ובקרוב מאוד נוביל בפער גדול הרבה יותר", אמר טראמפ במעמד טקס החתימה על הקמת "כוח החלל" בבסיס חיל האוויר אנדרוס ליד וושינגטון.

כוח החלל החדש אינו מיועד להכניס להכניס כוחות קרב לחלל, אלא להגן בצורה טובה יותר על האינטרסים של ארה"ב בחלל, לרבות הפעלת לוויינים המשמשים לניווט ותקשורת. שר ההגנה, מארק אספר, הדגיש גם הוא את חשיבות השליטה בחלל מבחינת ארה"ב.

"ההסתמכות שלנו על יכולות מבוססות בחלל גדלה באופן דרמטי. כיום החלל החיצון התפתח לתחום לוחמה משלו" אמר אספר. המהלך האמריקאי מגיע לאחר שדו"ח של הפנטגון מחודש פברואר האחרון טען כי רוסיה וסין החלו במאמצים גדולים לפתח טכנולוגיות שייאפשרו להן לשבש את פעילותם של לוויינים אמריקאיים או להשמיד אותם לחלוטין.

"ארה"ב ניצבת בפני אתגרים הולכים וגוברים לחופש שלה לפעול בחלל", נכתב בדו"ח הפנטגון.