שחקני אום אל פאחם מול מכבי הערב
שחקני אום אל פאחם מול מכבי הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

בכדורגל אי אפשר לשקר. כבר שבועיים שמכבי תל אביב מזייפת בליגה. כבר שבועיים שהיא לא מצליחה לנצח יריבות חלשות ממנה בהרבה וכבר לא מעט זמן היא לא מצליחה להרשים.

אחרי שכבר פתחה פער נקודות גדול בליגת העל בכדורגל, הלך הפער והצטמצם לנקודה אחת בלבד מהשניה בטבלה, מכבי חיפה, ופתאום מאבק האליפות פתוח מאי פעם.

הערב (מוצאי שבת) המשיכה מכבי את היכולת הרעה שלה מהתקופה האחרונה, רק שהפעם זה גם עלה לה במחיר יקר במיוחד - הדחה מוקדמת, כבר בסיבוב ח', מגביע המדינה בכדורגל.

אום אל פאחם שאירחה את המשחק באצטדיון הסוכריה שבעפולה מדורגת בצמרת טבלת הליגה הלאומית, אך גם היא לא האמינה כי ביכולתה להפתיע את אלופת המדינה - מכבי ת"א.

המשחק נפתח בצורה מצויינת עבור הצהובים מת"א כשכבר בדקה ה-13 כבש אבי ריקן לזכותה את שער היתרון. בדקה ה-32 הכפיל אילון אלמוג את התוצאה מבישול של ריקן ונראה היה כי האלופה תשייט בקלות לעבר השלב הבא.

אז היה נראה. עוד לפני הירידה להפסקת המחצית, ספגה מכבי משחק שני ברציפות שער דווקא מול קבוצה נחותה בהרבה ממנה כשאחרי נס ציונה שקטעה לה שיא משחקים ללא ספיגה, הפעם היה זה שחקנה של אום אל פאחם מהליגה השניה, קינסקאס.

בדקה ה-50 ספגה מכבי שער נוסף, הפעם עצמי מרגלי שחר פיבן במה שהשווה את התוצאה.

בדקה ה-78, טיל אדיר של ריף מסיקה האלמוני הכניע בפעם השלישית במשחק את המכבים מת"א וביצע מהפך גדול שהחזיק עד לסיום.

בסיום, מכבי ת"א מודחת מגביע המדינה בכדורגל כבר בסיבוב ח' כשהיא סופגת 3 שערים ב-78 דקות. מה שלא עשו כל קבוצות הליגה במשך סיבוב שלם, עושה קבוצה אחת קטנה מהליגה השניה במשחק אחד. לגביע חוקים משלו באמת.

כשהיא מאוכזבת משתי תוצאות התיקו שלה בליגה בשבועיים האחרונים, מכבי תל אביב פוגשת את הפועל אום אל פאחם מצמרת הליגה הלאומית במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה. אחרי שיובש במשך תקופה ארוכה, הוקפץ אלירן עטר להרכב, כשלצידו בחלק הקדמי מתן חוזז ואילמון אלמוג. יונתן כהן חזר לסגל אבל התחיל את המשחק על הספסל, דניאל טננבאום קיבל מנוחה ולא נכלל בסגל ולשער חזר אנדראס יאניוטיס לראשונה זו תקופה ארוכה. מנגד, ניר ברקוביץ' בונה על דובב גבאי החלוץ המנוסה שלו שינסה להיעזר בריף מסיקה שנהנה מעונה מצוינת בלאומית וינסה לספק לחלוץ שלו כדור אחד טוב שיכניע את הגנת הברזל הצהובה.