אחד החגים הצבעוניים ביהדות
אחד החגים הצבעוניים ביהדותצילום: iStock

אנחנו יודעים שכבר קניתם לעצמכם חנוכייה, אבל זה לא אומר ששנה הבאה לא תוכלו לנסות חנוכייה קצת יותר מקורית מהרגיל.

ריכזנו עבורכם כמה חנוכיות יצירתיות במיוחד שיוכלו לתת לכם השראה לקראת הדלקת הנרות הבאה שלכם.

חנוכייה מלגו

אחרי שכבר ראינו מכונית שעשויה כולה מלגו, חנוכייה מלגו מרגיש כמו השלב המתבקש הבא. החנוכייה עשויה מ45,000 חלקי לגו קטנים והיא מתנשאת לגובה של חמישה מטרים. מי שאחראי על יצירת החנוכייה הוא מייק לוי מטקסס שבמשך שלושה חודשים בנה יחד עם ילדי הקהילה "אהבת שלום" את החנוכייה הענקית.

הגדולה בעולם

במשך שנים החנוכייה שזכתה בתואר החנוכייה הגדולה בעולם הייתה החנוכייה של חב"ד שהוצבה אחר כבוד במנהטן ליד הסנטרל פארק. אבל בשנה שעברה התרחשה מהפכה כאשר מעל קניון הדר בירושלים הוצבה חנוכיית ענק בגובה של 11 מטרים- גבוהה במטר אחד בלבד מהשיא הקודם. לדברי המארגנים, בשנה שעברה הם לא הספיקו להירשם בספר שיאי גינס, ככה שבאופן רשמי חנוכיית חב"ד עדיין נושאת את התואר בכבוד.

חנוכיית הדומינו

אמנם לא באמת מדובר כאן בחנוכייה שאפשר להדליק, אבל אין ספק שהשקיעו המון זמן בחנוכייה הזו. בשביל ליצור את חנוכיית הדומינו הענקית הזו חיברו כמעט 5,0000 חלקי דומינו קטנים בעבודת נמלים חרוצה. החנוכייה עצמה נפלה כולה בפחות מחצי דקה, אבל זה כנראה לא ממש מפריע ליוצרת שממשיכה להרכיב צורות דומינו ענקיות ולהפיל אותן.

שמן ופסטה

אם כבר התחיל להימאס לכם מסופגניות, אולי תנסו את חנוכיית הפסטה. בסרטון מראים איך אפשר להפוך כמה פסטות, צבע וקצת דבק לחנוכייה צבעונית ויצירתית במיוחד. בסרטון אולי צובעים את החנוכייה, אבל מי שמעדיף- אפשר גם להפוך את החנוכייה לחסכונית במיוחד ופשוט לאכול את החנוכייה לאחר החג.

החנוכייה הממוחזרת

בשנים האחרונות הכנת חנוכיות מבקבוקים כבר הפכה למסורת בפני עצמה. תשעה בקבוקים, קצת שמן או נרות ויש לכם חנוכייה למופת. לא ממש ברור ממה החתול מתלהב, אבל כנראה שזה קשור ללביבות.

להדליק את החנוכייה בדרך הקשה

אם אתם מרגישים שפשוט יותר מדי קל להדליק את החנוכייה שלכם, מוזמנים לנסות למצוא דרכים חדשות להדליק את נרות החנוכה. בטכניון הצליחו להפוך הדלקת חנוכייה רגילה למשימה הנדסית מורכבת שכוללת גם סביבונים, סופגנייה ואפילו רמז למלחמות המכבים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!