קיה XCeed הושקה בישראל

קיה משיקה קרוסאובר ספורטיבי המשלב שימושיות של רכב משפחתי, נראות של רכב פנאי והתנהגות כביש ספורטיבית.

תגיות: קיה
ערוץ 7 , כ"ה בכסלו תש"פ

קיה XCeed הושקה בישראל-ערוץ 7
XCeed
יצרן

קיה, מובילת קטגוריית רכבי ה-SUV בישראל, משיקה את ה-Xceed החדש - קרוסאובר ספורטיבי המשלב שימושיות של רכב משפחתי, נראות של רכב פנאי והתנהגות כביש ספורטיבית.

מאפייני הבטיחות, הקישוריות והבידור המתקדמים של ה-XCeed עושים אותו לאחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית בקבוצת הקרוסאוברים.

עדי דומב, מנהל שיווק ומכירות בטלקאר, יבואנית קיה בישראל, מספר: "הקיה XCeed החדש מכוון לביקוש ההולך וגובר לכלי רכב שמציעים יותר רגש ודינמיות מאשר SUV, הן מבחינת המראה והן מבחינת אופי הנהיגה שלהם. עם זאת, לקוחות אלה אינם רוצים לאבד את השימושיות שמכונית גדולה יותר מציעה להם. הקרוסאובר החדש שלנו עונה על כל הצרכים האלה, הקיה XCeed מציע לצרכנים משהו מרענן ושונה".

קרוסאובר בתצורת קופה

במבט מהצד, מכסה המנוע הארוך יחסית של המכונית זורם לתוך עמודי A שבסיסם נמצא מאחורי הגלגלים הקדמיים, ומעניק לרכב צללית ספורטיבית ומשוכה לאחור. בסיס הגלגלים באורך של 2,650 מ"מ עם שלוחות קדמיות ואחוריות של הקיה באורך של 905 מ"מ ו-840 מ"מ בהתאמה.

דלת תא המטען משוכה לאחור בזווית חדה וסף הטענה גבוה משפרים את המראה הדינאמי, דמוי הקופה.

עם מרכב ברוחב 1,826 מ"מ הקרוסאובר החדש מציג חזית שרירית, עם שבכה קדמית בולטת יותר ופתח כניסת אוויר נמוך יותר. הפנסים עוצבו מחדש, וכוללים את חתימת האור 'קוביית הקרח'. מאחור, פנסים אחוריים חדשים עם חתימת תאורת LED דקה במיוחד.

מרווח הגחון של הקיה XCeed הוא 184 מ"מ, מהגדולים בקטגוריה. החיפויים על קשתות הגלגלים וספי הצד ומסילות הגג הכסופות מעניקים לרכב נוכחות קשוחה יותר, עם חיפוי מטאלי בפגוש האחורי המוסיף למראה זה.

בתא הנוסעים, ממשיך הקיה XCeed את הארכיטקטורה העכשווית של המותג, עם קונסולה מרכזית שמופנית מעט כלפי הנהג. הודות לנקודת ירך נמוכה ומרווח גחון גבוה, הקיה XCeed מעניק לנהג תנוחת נהיגה ספורטיבית ומאפשר שדה ראייה טוב יותר על הכביש שמלפנים.

הדגם החדש יוצע עם מבחר של עד 12 צבעי מרכב, כולל צבע Quantum Yellow ייחודי ל XCeed.

בנוסף, מוצעת חבילת צבע צהוב חדשה ובלעדית לחלל הפנימי של הרכב, עם ריפודים שחורים עם תפרים ניגודיים בצבע צהוב תוסס על המושבים והדלתות, תפרים צינוריים צהובים במושבים, ותערובת של דגשים בשחור מבריק וצהוב מטאלי ברחבי תא הנוסעים.

ארגון מרחבי

הקיה XCeed מציע מרחב פנימי נדיב ליושבים מלפנים ומאחור, עם נקודת ירך גבוהה המקלה על הכניסה והיציאה מהרכב. במקביל, שטח הזכוכית בצורת חצי סהר וקו הגג המשוך כלפי מטה ולאחור מעניקים לנוסעים מאחור אווירה בהירה ואוורירית יותר ומרווח ראש גדול יותר מאשר מתחרים אחרים בקבוצת דגמי הקרוסאובר הקומפקטיים.

הודות לשלוחה האחורית הארוכה של הרכב, המאפשרת תא מטען ארוך יותר, קיבולת המטען של הקיה XCeed עומדת על 426 ליטר (VDA). כאשר המושבים האחוריים מקופלים כלפי מטה, נפח המטען גדל ל-1,378 ליטר. הגמישות מובטחת גם הודות לרצפת תא המטען הדו-שלבית שניתנת להזזה למעלה או למטה כדי להעניק נפח אחסון גדול יותר או תא אחסון תת רצפתי מוסתר.

טכנולוגיה

חבילת טכנולוגיות הבטיחות, הקישוריות והבידור המתקדמות של הקיה XCeed הופכת אותו לאחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית ובעלי רמת הציוד הגבוהה ביותר בקבוצתו. מגוון המאפיינים נועד להפוך את הנהיגה לבטוחה ורגועה יותר ולהעניק תפעול קל ואינטואיטיבי.

מערכת שמע עם צג מגע 8.0 אינטש מציעה תמיכה ב Android Auto, Apple CarPlay ותפקודי מידע ובידור.

הקיה XCeed יהיה זמין גם עם לוח המחוונים הדיגיטלי המלא הראשון של המותג, Supervision, בגודל של 12.3 אינטש, המיועד לספק מידע בצורה ברורה ומיידית. עם תצוגה ברזולוציה גבוהה של 1920×720 פיקסלים, לוח המחוונים הדיגיטלי מחליף את החוגות הרגילות של מד המהירות ומד הסל"ד שמופיעות כיום במכוניות הנוסעים של המותג. התצוגה היחידה והחלקה שלו כוללת חוגות דיגיטליות למהירות הרכב ומהירות המנוע. תצוגה רב-תפקודית בין החוגות מציגה מידע על מערכת השמע, שיחות טלפון ואנשי קשר, ומידע נרחב לגבי הנסיעה, וכן התראות של אבחון הרכב, והודעות קופצות המקושרות לטכנולוגיות הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג השונות של הרכב.

הקיה XCeed מעניק גישה למגוון רחב של טכנולוגיות לסיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. אלה כוללות בקרת שיוט חכמה עם Stop&Go, התראת התנגשות בשטחים מתים, התראת התנגשות קדמית עם זיהוי כלי רכב והולכי רגל, סיוע לשמירה על נתיב וסייען אלומה גבוהה. התראת ערנות הנהג של קיה XCeedממליצה לנהג לעשות הפסקה אם המערכת מזהה סימני עייפות. ולסיום, מערכת מעקב אחרי נתיב (LFA) זמינה גם היא – טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית 'דרגה שתיים' של קיה השולטת על ההאצה, הבלימה וההיגוי. מערכת LFA מסוגלת לעקוב אחר כלי רכב וסימונים על הכביש שמלפנים כדי לשמור את הרכב בנתיב הנסיעה שלו ובמרחק בטוח מכל כלי רכב שנמצא לפניו.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש

צוותי ההנדסה האירופיים של המותג נדרשו ללטש את מערכות המתלים וההיגוי של הקיה XCeed החדש כדי להעניק נוחות נסיעה משופרת והתנהגות כביש מיטבית. הרכב החדש נבחן על מגוון רחב יותר של משטחי כביש מאשר כל כלי רכב קודם של קיה שפותח באירופה ואופי התנהגות הכביש שלו אירופאי לכל דבר.

הקיה XCeed החדש יציע לנהגים נוחות נסיעה והתנהגות כביש ייחודיים, עם כוונון מתלים משלו. למרות מרווח הגחון הגבוה שלו, ה-XCeed מהנה יותר לנהיגה מאשר SUV משפחתי טיפוסי הודות לכוונון המתלים המיוחד שלו, הממדים החיצוניים הקומפקטיים יותר, מרכז הכובד הנמוך יותר והמשקל הכולל הנמוך יותר.

הקיה XCeed מצויד בגובלי מהלך הידראוליים, המותקנים כסטנדרט בסרן הקדמי של כל הדגמים. גובל הגומי צף בנוזל ההידראולי בתוך בולמי הזעזועים, ומספק נוחות נסיעה משופרת על משטחים משובשים. הרכב תוכנן לספוג גם חבטות חזקות למערכת המתלים עם תגובה חלקה והדרגתית. הוא גם תורם לביצועי היגוי חדים יותר ולשיפור השליטה הכוללת במרכב, תוך הפחתת רעשי המתלים על מהמורות ובליטות.

מהנדסי קיה ריככו את שיעורי הקפיצים הקדמיים והאחוריים בכ-7% ו-4% בהתאמה כדי לספק נוחות ויציבות רבות יותר בכל התנאים. נוחות השיוט שופרה גם היא הודות לאימוץ בולם זעזועים דינמי חדש לקורת הרוחב האחורית, התורם לביטול רעשי כביש ורעידות מבניות.

מערכת בורר מצבי הנהיגה של קיה, Drive Mode Select, מאפשרת לנהגים להתאים את משקל ההיגוי ואת תגובות דוושת ההאצה וכן, את תגובות החלפת ההילוכים. הנהג יכול לבחור במצב Sport כדי לשפר בצורה מעודנת את זמני התגובה של ההאצה ולהתאים את ההיגוי כך שיציע משקל גבוה יותר ותגובות החלטיות יותר לפקודות הנהג. מצב Normal מאפשר לנהג למקסם את הפוטנציאל לחיסכון רב יותר בדלק וליהנות משיוט רגוע ושקט.