צעדת תמיכה וחיזוק בשכונת רמת אשכול בלוד

כמאתיים תושבי לוד ותומכים נוספים צעדו אמש (ראשון) בשכונת רמת אשכול בעיר בצעדת לפידים ודגלים לחיזוק הגרעין התורני לאחר שלפני שבועיים הותקף הרב איתמר בן יעקב על ידי ערבים בשכונה.

באירוע השתתפו גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ואישי ציבור נוספים.

הרב בן יעקב, המשמש כרב קהילת ברקאי וכולל ברקאי וכרבה של תנועת אריאל בעיר לוד, הותקף במהלך ויכוח על חניה ליד גן ילדים. "הלכתי לאסוף את ביתי מהגן שלנו, הצמוד לגן ערבי. אחת האימהות של ילדה מהגן הסמוך חנתה בצורה לא מתחשבת שחסמה את דרכי ואת דרכם של רכבים נוספים. כשהערתי לה על כך היא אמרה שככה היא חנתה ושאני אחכה עד שהיא תאסוף את ביתה. התקשרתי למשטרה, ומשזו בוששה להגיע, הוצאתי את הטלפון שלי וצילמתי את רכבה. היא התחילה לצעוק עליי וניסתה להרביץ לי. התחיל שם עימות לא נעים ותוך כמה דקות הגיעו שני ערבים והתחילו להכות אותי ולבעוט בי. לשמחתי הם נעצרו עוד באותו הלילה", סיפר הרב בן יעקב.

שכונת רמת אשכול בלוד הינה שכונה מעורבת בין ערבים ויהודים המתגוררים בבניינים משותפים, מציאות חיים המהווה אתגר לא פשוט יחד עם הזדמנות מיוחדת ליחסי שכנות מעניינים. כיום בבניינים רבים ישנו ועד בית משותף המורכב מיהודים וערבים.

נוכחותה של מכינת מעוז שעברה לשכונה לפני 11 שנים, משכה איתה לאט לאט משפחות יהודיות צעירות המנסות להגדיל את הנוכחות היהודית בעיר.

"כחלק מפעילות מרכז ברקאי, 'כולנו אור איתן', והגרעין התורני בלוד כאן בלוד, בכל שנה אנחנו צועדים בתהלוכה עם דגלי ישראל ולפידים. במהלך הצעדה אנו מדליקים נרות אצל שכנינו היהודים ומרימים את המורל היהודי בשכונה. אתמול קיימנו את הצעדה בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, אישי ציבור מקומיים והרבה נוער וצעירים שהגיעו לחזק", סיפר הרב בן יעקב "חשוב לנו לחזק את המשילות של העיריה והמשטרה כאן, להגברת האכיפה ולהשגת איכות חיים הדדית. בחזוננו אנחנו רוצים לקיים כאן שכנות טובה ברמת חיים גבוהה. אתמול קיימנו בגופנו את 'מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך' ואנו מקווים שמשפחות יהודיות נוספות יצטרפו אלינו לשליחות הזאת".

הרב לאו בלוד
הרב לאו בלודצילום: ללא