עצרת ההוקרה אמש
עצרת ההוקרה אמשצילום: עמותת 'נצח יהודה'

כאלף לוחמים חרדים התכנסו אתמול (ראשון) בתל אביב בעצרת הוקרה ללוחם החרדי, לרגל 20 שנה להקמת מסלולי הלחימה לחרדים.

העצרת, בה הדליקו נר ראשון של חנוכה, נערכה ע"י מנהלת החרדים הצבאית באגף כוח אדם של צה"ל בפיקוד סא"ל תלם חזן, האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון בראשות ראש האגף משה צין, ראש החטיבה לגיוס מסלולים ייחודיים אודי דרור שנכחו באירוע ובשיתוף עם עמותת "נצח יהודה".

האירוע התקיים במעמד מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי אדם, ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, הרב הראשי ישראל לשעבר הרב ישראל לאו, רבני עמותת 'נצח' ומייסד הנח"ל החרדי תא"ל במיל' יהודה דובדבני ונציגי המשפחות השכולות של לוחמים חרדים שנפלו במהלך שירותם.

מייסד הנח"ל החרדי תא"ל במיל' יהודה דובדבני פנה ללוחמים: "אתם הגשר בין החרדים לחילונים במדינת ישראל. אתם הגדוד הכי טוב בחטיבה. על המתנגדים בתוך החברה החרדית לזכור כי כאשר הם יושבים לבטח בשולחן השבת ומנעימים בזמירות, אתם שומרים עליהם במארבים, סיורים ותצפיות", דובדבני קרא למנהיגי הציבור החרדי, "תנו לנוער שלכם את ברכת הדרך. כל אותם תלמידי חכמים שמסוגלים ורוצים ללמוד בישיבות - שימשיכו ללמוד ויחזיקו את עם ישראל בתורת ישראל. אולם כל אלה שאינם לומדים שיתגייסו. צה"ל והמדינה זקוקים להם, הם העתיד. תרומתם איננה רק לצבא ולמדינה. תרומתם היא גם לחברה החרדית אליה הם משתייכים."

מאז נפתח מסלול הגיוס הראשון לחרדים, בינואר 1999, אליו התגייסו 31 חרדים לוחמים לגדוד 'נצח יהודה', התגייסו עוד אלפים למסלולי הלחימה לחרדים לאורך השנים. בשנים האחרונות הוקמו שתי מסגרות נוספות המיועדות ללוחמי חי"ר בחטיבת הצנחנים ובחטיבת גבעתי המגייסות אליהן כ-100 לוחמים מדי שנה.

הלוחמים משרתים כיום 32 חודשים, בהם שנתיים שירות צבאי פעיל ביחידות החרדיות ושמונה חודשים של פרק לימודים - שנת המעו"ף (מצוינות, עתיד ופיתוח אישי) המכשיר אותם להשתלבות בשוק התעסוקה האזרחי לאחר השירות.

מנכ״ל עמותת נצח יהודה - יוסי לוי, שנכח באירוע גם כבוגר המסלול, אמר "הערב הזה במעמד כאלף חיילים לוחמים, שבחרו לשרת במסלולים החרדיים, מוכיח את הצלחת הפרויקט האדיר של שילוב נוער חרדי בצה"ל ללא שינוי הערכים איתם הם מגיעים. עשרים השנים שעברו, מאפשרות לראות את התהליך המלא עד להצלחתם המרשימה הבוגרים באקדמיה, בחברה ובקהילה".

טוראי משה קורי, חייל חרדי המשרת בפלוגה המבצעית של גדוד 'נצח יהודה' סיפר את חוויתו מאירועי היום: "בערב זה, אני מרגיש יותר מתמיד גאה להיות חייל, לוחם וחרדי בצה"ל. חיילים חרדים רבים ואני בתוכם משרתים מזה עשרים שנה מתוך תחושת שליחות ועושים את מיטב יכולתנו לשמור על ביטחון עם ישראל. בעצרת ציינו את הערב הראשון של חג החנוכה, אני מאמין כי השירות שלנו בתפקידי לוחמה הוא המשך ישיר לגבורה אותה גילו המכבים בימים ההם".