טורקיה
טורקיהצילום: רויטרס

התובע הכללי בערב הסעודית החליט לגזור עונש מוות על חמישה מהמעורבים ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה של המדינה באיסטנבול בשנה שעברה.

שלושה בני אדם נוספים הקשורים לרצח נשלחו ל-24 שנות מאסר במצטבר.

חאשוקג'י, עיתונאי בעל שם בעולם הערבי, נרצח באוקטובר 2018 כשהגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

הפרשה הכתימה את תדמיתו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, אשר הכחיש כל קשר לרצח של העיתונאי. נציין כי חאשוקג'י כתב טורים ב"וושינגטון פוסט" וחלקם היו נגד בן סלמאן.

בחודש יוני האחרון פורסמו מסקנות ועדת החקירה של האו''ם שהוקמה לבדיקת רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. הוועדה מצאה "ראיות מהימנות" לכך שיורש העצר הסעודי בן סלמאן הורה לרצוח את העיתונאי הגולה.

בדוח של ועדת החקירה נקבע כי הרצח שאירע בקונסוליה של ערב הסעודית באיסטנבול בוצע בהוראה ישירה של הנסיכות הערבית והנסיך בן סלמאן. בדו''ח גם נקבע כי מותו של העיתונאי, מתנגד המשטר בסעודיה, תוכנן על ידי המשטר בערב הסעודית ועליו לקחת אחריות על החיסול.

"חאשוקג'י נפל קורבן להוצאה להורג מתוכננת שבוצעה בהוראת ערב הסעודית, והיא אחראית למעשה תחת חוקי זכויות האדם הבין לאומיים", כתב החוקר מטעם האו''ם.

כמה ימים לפני פרסום ממצאי ועדת החקירה הבטיח בן סלמאן ''למצות את הדין'' עם החשודים במעשה. לטענתו הם עובדי ממשלה שפעלו על דעת עצמם. "נדרוש שיקחו אחריות על מעשיהם".‎