בלגיה
בלגיהצילום: ISTOCK

העורך הראשי של עיתון יומי היוצא לאור בבלגיה מאשים חבר פרלמנט יהודי בריגול לטובת ישראל.

בארט אקאוט פרסם ההאשמה כנגד מיכאל פרייליך במאמר דעה תחת הכותרת "אנטישמיות", שפורסם בשבת בעיתון 'דה מורגן' המזוהה עם השמאל.

במאמר כתב אקאוט שהעיתון קיבל מידע כי עוזר של פרייליך צילם בשבוע שעבר חילופי דברים בין מחוקקים בלגיים לבין נציגים פרו-פלסטינים בארגונים חוץ ממשלתיים. לטענת אקאוט הסרטון צולם בחשאי, אך פרייליך הכחיש זאת והסביר לכלי התקשורת המקומיים כי סרטוני הווידאו הקצרים היו מיועדים לשיתוף ברשתות החברתיות.

פרייליך, שהוא העורך הראשי לשעבר של כתב העת היהודי Joods Actueel נבחר במהלך השנה לפרלמנט מטעם מפלגת המרכז-ימין N-VA . נוכחותו ברשתות החברתיות מאוד בולטת והוא מעלה סרטונים וצילומים רבים מפעילויות שונות.

וועדת האתיקה בפרלמנט קבעה שלא הייתה לפרייליך זכות לצלם את המפגש, שהוגדר כאירוע לא רשמי ולא לפרסום. בעקבות ההחלטה נמנע פרייליך מפרסום הסרטונים.

"האם מר פרייליך רק הוסיף עוד סרטון של מבקרי ישראל לאוסף הפרטי שלו, או שמא אסף מידע למען צד מעוניין אחר, למשל, ישראל? האפשרות הראשונה נראית כחובבנות, האפשרות השנייה מריחה כמו ריגול", כתב אקאוט.

לפני מספר חודשים יצא אקאוט להגנת בעל טור ב'דה מורגן' שכתב שליהודים "אפים מכוערים" וייחס אמירה זאת בטעות לזמר יהודי. המאמר, שהאשים את ישראל בגניבת אדמות ובהפגנת תסביך עליונות יהודי, נערך אחר כך והוצאה ממנו ההתייחסות ל"אפים המכוערים".