ילדי עמותת שלוה
ילדי עמותת שלוהצילום: באדיבות שלוה

בחודש האחרון קיימה עמותת 'שלווה', למען ילדים עם מוגבלויות, גיוס כספים למימון עשרות אלפי טיפולים לילדים הרבים שבעמותה. הגיוס טרם נגמר ועדיין ניתן לתרום באמצעות אפליקציית ביט או באתר שלוה עד סוף החודש, אך בינתיים בהפועל ירושלים לא עומדים מנגד.

כמו בכל שנה, גם השנה תקיים הפועל ירושלים, מחזיקת גביע המדינה בכדורסל, כמיטב המסורת, את משחק ההצדעה המסורתי למען ילדי שלווה, זאת כחלק מהפעילות המשותפת והקשר ההדוק לאורך כל השנה ביניהן.

כמו בכל שנה, גם השנה תקיים ירושלים את המשחק המסורתי במהלך חג החנוכה, כשזו תקדיש את משחק הבית מול הפועל חולון שיתקיים במסגרת ליגת ווינר סל, במוצאי השבת הקרוב, נר שביעי של חנוכה.

משחק ההצדעה החגיגי יפתח בטקס הדלקת נרות במעמד מייסד שלוה קלמן סמואלס, כאשר שחקני ירושלים יעלו לטקס הצגת השחקנים כשהם מלווים בילדי שלוה. בהפסקת המשחק תיערך על הפרקט פעילות משותפת בין ילדי הארגון לבין שחקני מחלקת הנוער של הפועל ירושלים הכוללת קליעות לסל וחלוקת תשורות.

המשחק שיוקדש למען ילדי העמותה נועל למעשה את חודש ההתרמה המיוחד במסגרתו מגייסים שם סכומי כסף גבוהים למימון עשרות אלפי טיפולים לילדים בעלי המוגבלות.

כזכור, ארגון "שלוה" נוסד על ידי קלמן ומלכי סמואלס, מתוך האמונה כי האחריות לדאוג לילדים עם מוגבלויות אינה צריכה להיות רק על המשפחה בה נולדו, אלא גם בתמיכת הקהילה הרחבה.

ארגון שלוה, מעניק בכל שנה שירותים לאלפי ילדים עם מוגבלויות, מלידה ועד בגרות ובני משפחותיהם. כאשר אחת המטרות העיקריות של העמותה היא להעצים ולתמוך במשפחות ולאפשר להן לקיים חיים תקינים. הארגון מפעיל מגוון עשיר של תכניות חברתיות וחינוכיות, מעונות יום ,גני ילדים, תכניות בוגרים ותרפיות מגוונות ופורצות דרך.

אבי סמואלס, יו"ר שלוה העולמי, התייחס לשיתוף הפעולה המתמשך עם הפועל ירושלים ששיאו במשחק ההצדעה המסורתי כשאמר: "שיתוף הפעולה עם הפועל ירושלים מבטא נתינה ללא גבולות ואהבה ללא סייג. בעינינו שיתוף הפעולה עם המועדון מייצג את הישראלי היפה, זה שנותן, ולא מבקש תמורה".

"תודה ענקית למשפחת הפועל ירושלים שעושה המון דברים מדהימים עבורנו לאורך שנים, על שיתוף הפעולה האמיתי והפורה, הדאגה המתמדת לילדים וכמובן על משחק ההצעדה המסורתי בחנוכה, לו ילדי שלוה מחכים בכיליון עיניים ובהתרגשות גדולה לאורך כל השנה".

יובל קורן, נציג הפועל ירושלים אמר: "זוהי זכות גדולה עבור הפועל ירושלים לפעול למען הקהילה ובפרט עבור ילדי שלוה. הקשר ההדוק עם שלוה לאורך כל השנה מהווה דוגמא לעשייה חברתית אמיתית בעל חשיבות רבה התורמת להגברת המודעות לארגון שלוה ולפועלו. משחק ההצדעה לילדי שלוה הפך למסורת מבורכת ארוכת שנים, המעניקה לנו רוח גבית והשראה לא פחות מלילדים. צפויה לנו חגיגה אמיתית ומרגשת בהיכל הפיס ארנה ירושלים".