הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גמר התחרות של תכנית אות ההוקרה על חדשנות בשירות המדינה לשנת 2019 התקיים השבוע בפעם השישית, על ידי האגף לאיכות ומצוינות בנציבות שירות המדינה.

התחרות נועדה להוקיר מנהלים, עובדים וצוותים על יוזמות של חדשנות, לפתח מודעות לחשיבות יישומה של חדשנות ולעודד יוזמות של חדשנות בעתיד.

לתחרות הוגשו 55 יוזמות ממשרדי הממשלה ומיחידות סמך ממשלתיות, מתוכן 20 יוזמות ממשרד הבריאות ומהמרכזים הרפואיים הממשלתיים ו-35 יוזמות מכלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

לגמר עלו 24 יוזמות בשני מסלולי שיפוט מקבילים, האחד, בראשותו של עו"ד אסא קלינג, לשעבר מנהל רשות הפטנטים, והשני, בראשותו של ד"ר בנימין דוידזון, לשעבר מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

גמר התחרות נפתח בברכתו של נציב שירות המדינה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ונערך בפני 200 מנהלים ועובדים משירות המדינה, בהשתתפות אנשי ציבור ובכירים מהיחידות. במהלך הגמר הציגו היחידות המתמודדות את מהלכי החדשנות שנקטו ואת תוצאותיהם לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל.

שתי ועדות השיפוט בחרו את היוזמות המצטיינות, אשר ההוקרה להן תוענק בטקס השנתי המרכזי על הישגים מיוחדים בשירות המדינה, שיקיים האגף בעוד כשלושה חודשים.

במסלול משרדי הממשלה ויחידות הסמך זכו במקום הראשון- משרד הביטחון על טכנולוגיות חדשניות וייחודיות לנשק לייזר רב עוצמה, במקום בשני- המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) על יוזמה ממשלתית שיתופית להשגת מידע מרחבי המפות הממשלתיות, ובמקום השלישי זכו שניים- משרד החוץ על תכנית לדיפלומטיה חדשנית, ומשרד המשפטים על שירות שליחת הודעות לבעלי זכויות בנכס.

במסלול מערכת הבריאות זכו במקום הראשון- המרכז הרפואי שיבא, תל השומר, על טיפול פסיכיאטרי כוללני מקוון בסביבה הביתית, וכן על שיקום לב מרחוק, במקום השני- המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, על טיפול בהפרעות חרדה באמצעות מציאות מדומה ובמקום השלישי- משרד הבריאות, על קידום בריאות השיניים בגני טרום חובה.

נציב שירות המדינה, פרופ' הרשקוביץ, ציין: ''אחד היעדים המרכזיים שהצבתי לנציבות הוא קידום החדשנות בשירות המדינה. אין לי ספק כי לפרויקטים החדשניים שהוצגו בתחרות ערך רב חשיבות שעשוי לעודד מנהלים ועובדים נוספים ליזום מהלכי חדשנות ביחידותיהם בעתיד, לטובת כלל אזרחי ישראל".