הלל דחבש
הלל דחבשצילום: הישוב דולב

הלל דחבש הוא הצעיר בן ה-19 שנפטר אתמול (שני) בבית החולים שערי צדק כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת.

מבית החולים נמסר כי הצעיר הגיע לבית החולים אתמול במצב קשה ללא דופק ותוך כדי פעולות החייאה. הוא טופל תחילה בישוב אולם לאחר שהתמוטט הובהל לבית החולים. במהלך הנסיעה באמבולנס החל לאבד סימני חיים ונעשו עליו פעולות החייאה.

רופאי המיון וטיפול נמרץ הצליחו להחזיר לו דופק, ומיד חיברו אותו למכשיר ECMO המחליף את פעולת הלב - אך מצבו הידרדר עד כדי אי-ספיקת מערכות כללית עד שמותו נקבע.

דחבש נולד וגדל כל חייו בנריה שבחבל בנימין, והוריו ידידיה וישראלה הם מוותיקי היישוב. הוא למד בישיבה הגבוהה באלון מורה, לפני כן למד בישיבה התיכונית בנווה.

"היה אהוב על כולם, מדריך של ילדים ובני נוער מתבגר בישוב. התנדב בתחומים שונים: שמירה על חוות בודדים, השלמת מינייני תפילות בימים נוראים בישובים קטנים, ושיפוץ מעיינות סמוך לנריה עם בני נוער נוספים מהישוב", סיפרו.

מוטי חזן, רכז הנוער ביישוב נריה סיפר על דמותו של הלל. "מדובר בבחור צדיק, טוב לב, שלימוד התורה היה נר לרגליו. הוא התעניין בכל מה שהיה אפשר לעזור ועסק בכל דבר בחיוך גדול. בחור מקסים ממש".

"הלל הדריך בסניף אריאל כאן והחניכים היו קשורים אליו בכל נימי נפשו. גם אחרי שעזב את ההדרכה בכל הזדמנות נפגש עם החניכים, שוחח איתם. השבוע הוא היה אמור להשתתף בסמינריון ההדרכה של בני עקיבא כדי ללמד מדריכים חדשים. הלל היה דוגמה ומופת לחינוך".

"הוא היה מתנדב ומוביל משימות שונות יחד עם בני הנוער בחופשות. רוח ההתנדבות שלו היתה מדבקת ממש", סיכם חזן.

דביר עמיאור מזכ"ל תנועת אריאל אמר, "תנועת אריאל מרכינה ראש ומרגישה צער עמוק עם פטירתו של הלל דחבש ז"ל. הלל היה דמות לחיקוי. אהוב על חניכיו ואישיות למופת. ננציח אותו במעשינו הטובים".