אלי בין
אלי ביןצילום: פלאש 90

מנכ"ל מד"א אלי בין שוחח הערב (רביעי) עם יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני והודיע לו כי צמצום השירותים שתוכנן למחר ברחבי הארץ, לרבות יהודה ושומרון מבוטל.

השניים סיכמו לפעול יחדיו להעברה לאלתר של התקציב הממשלתי בגין השירותים.

אליחאני הודה לבין ואמר לו כי "ראשי המועצות ביו"ש מחוייבים לדאוג לרווחת תושביהם ולבריאותם, וכך עשינו גם הפעם. ראשי המועצות ביו"ש רואות במד"א ארגון חשוב מאוד המסייע להצלת חיים ויעשו ככל הניתן לסייע לו״.

הבוקר הודיעה הנהלת מד"א כי תצמצם החל ממחר שירותים ברחבי הארץ, לרבות ביהודה ושומרון, בגינן לא הועבר התקציב הממשלתי המתחייב, מה שגרר תגובות קשות של יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני וראש מועצת בנימין ישראל גנץ.

יו"ר מועצת יש"ע שיגר אף מכתב חריף למנכ"ל מד"א אלי בין, בו הזהיר כי אם ההחלטה לא תבוטל, "ננקוט בצעדים מרחיקי לכת שלא יועילו לאף אחד".

"נראה שכל זה לא מעניין אתכם", כותב אלחייני למנכ"ל מד"א, "מדי שנה אתם מנהלים מאבק תקציבי על גבם של המתיישבים ביהודה שומרון ובקעת הירדן. לא עוד. לא נשב בחיבוק ידיים, בזמן שאתם מאיימים בהפקרת חיי התושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לא נהיה שבויים שלכם".

בהמשך כתב אלחייני, "אתם לא עושים לנו טובה, לא ייתכן שביו"ש תדרשו כספים באזור מאותגר ביטחונית, זו חובתכם כפי שהיא באה לידי ביטוי באמנת האתיקה שלכם 'להעניק שירות חירום רפואי בלא להתנותו בתנאי כלשהוא כולל בתשלום מראש'. כיצד יכול להיות שהארגון הלאומי אשר אמון על הצלת חיי אדם בישראל מצמצם פעילות בשל תעוקות כספיות כאלה או אחרות? חוסר בתחנות עזרה ראשונה באזור רווי אירועים שכזה, עם תשתיות כבישים רעועות שמזמינות תאונות, ולקראת הסופה שבדרך, הוא סכנת חיים".