תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריהצילום: רויטרס

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח אמש (רביעי) על כלי טיס בלתי-מזוהה שהפציץ את מטה חטיבת 47 השייכת לכוחות המיליציה הפרו-איראנית בעיר אל-בוכמאל במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק.

במקביל אירע פיצוץ נוסף באותו אזור אשר הביא למותם של חמישה לוחמים במליציה.

מוקדם יותר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם על כמה פיצוצים באזור דיר א-זור, גם הוא סמוך לגבול סוריה-עיראק. שם לא דווח על נזק או נפגעים.

ביום ראשון האחרון דיווחה רשת הידיעות הסורית ''סאנא'' כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור דמשק, ויורטו טילים שנורו מכיוון "השטחים הכבושים" בישראל לעבר סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי הטילים כוונו לעבר יעדים של משטר אסד ושל המיליציות האיראניות במרחב דמשק.

במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה על שמיעת בומים על קוליים בשמי דרום-לבנון, ואזרחי לבנון פרסמו סרטונים המתעדים תנועת מטוסים בשמיים.

בשבוע שעבר הגיעו שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ״ל אביב כוכבי לסיור ברמת הגולן. בנט השמיע אזהרה לאיראן המנסה להתבסס בסוריה: "יש לנו חיילים ומפקדים, ובראשם אלוף הפיקוד והרמטכ״ל, שיודעים את העבודה ויודעים להגן על הצפון. המולות באיראן יושבים ושולחים אלינו את זרועות התמנון שלהם כדי להקשות ולייצר טרור על אזרחי ישראל".

"ככל שאיראן תנסה להתבסס על אדמת סוריה - היא תשקע בחולות סוריה. סוריה הופכת להיות ויאטנם של איראן. אנחנו מגבירים את הלחץ. לאיראן אין מה לחפש על אדמת סוריה. נמשיך לשמור על גבולות המדינה", אמר בנט.

"סוריה הופכת להיות ויאטנם של איראן"טל עוז / משרד הביטחון