עמוס סער
עמוס סערצילום: דוברות בתי המשפט

עמוס סער ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנרצח על ידי שכנו בשכונת הר חומה בירושלים הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו החשוד המרכזי ב־11 ימים, ושל אדם נוסף, שחשוד בסיוע לאחר מעשה, בחמישה ימים.

המשפחה התלוננה בעבר על השכן החשוד ברצח. במשטרה חושדים כי הוא התנכל פעמים רבות לעמוס. השיא היה באפריל האחרון, אז הוגשה נגדו תלונה למשטרה, אך לטענת המשפחה התיק נסגר, כך דווח הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

אורלי, אלמנתו, סיפרה כי לא מדובר במה שכונה עד כה סכסוך שכנים, אלא בבחור צעיר שמעורער בנפשו. "עמוס כל הזמן אמר שהבחור הזה מסכן. הוא איים שירצח אותו". גם רם, בנו של עמוס, הדגיש כי לא מדובר בסכסוך שכנים. "זו אלימות של ממש, הבחור שרצח את אבא שלנו הוא חולה נפש", טען. "באפריל פנינו למשטרה כדי להוציא צו הרחקה נגדו, הוא פשוט התביית עלינו ולא עזב את אבא".

אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי השכנים טוענים שקיים קשר בין כלבתו של עמוס לבין הרצח. אולם, אשתו של עמוס ציינה כי המתיחות בין השניים נפתרה לאחר שהכלבה עזבה את הבניין. "היא עברה לבן שלי שגר ביישוב. כל העניין נרגע לאיזשהו פרק זמן". היא הוסיפה כי "הוא רודף אחרי המשפחה הרבה זמן, ראינו אותו לאחרונה לפני שלושה ימים. אפילו אמא שלו באה אלינו להגיד שהוא משוגע. עמוס היה אדם גדול שלא הסתכסך עם איש מעולם".