ח"כ סתיו שפיר
ח"כ סתיו שפירצילום: חזקי ברוך

בניוזלטר מיוחד שהפיצה אמש לתומכיה ואותו פרסמה היום (שישי) בעמוד הפייסבוק שלה, קראה יו"ר המפלגה הירוקה, ח"כ סתיו שפיר, לאיחוד עם העבודה ומרצ.

שפיר שבה והדגישה כי בכוונתה לעשות כל שביכולתה בעשרים הימים שנותרו לסגירת הרשימות בכדי להוביל איחוד גדול משמאל לכחול לבן.

"כשעמיר פרץ סירב, ומרצ דשדשו מתחת לאחוז החסימה לפני הבחירות הקודמות, עזבתי את הכיסא שלי בעבודה - כיסא שהרווחתי בפריימריז בין עשרות אלפי מתפקדים שהבטיחו את מקומי בכנסת - כדי להקים את המחנה הדמוקרטי, מתוך הבנה שרק גוש גדול יכול להבטיח נצחון על משטר השחיתות. כדי שגם בבחירות האלו נצליח לשמור על הגוש -כולם צריכים לנהוג באחריות. עוד לא מאוחר לשבת יחד ולכונן איחוד גדול שיפיח תקווה במחנה שלנו. כל עוד הנר דולק - אפשר להאיר".

עוד ציינה שפיר כי "הציבור שלנו מאס במפלגות שנדמה שעסוקות בסידורי עבודה לפוליטיקיאים ובמריבות פנימיות יותר מבהצבת אלטרנטיבה אידאולוגית".

שפיר שיתפה את תומכיה מתוך המגעים שניהלה עם ראשי מרצ להמשך ריצה משותפת במסגרת המחנה הדמוקרטי, "הצעתי לשריין את ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' במקום שלי, המקום השני, למען השותפות היהודית-ערבית בשמאל. לערוך פריימריז להנהגה בקרב כל המתפקדים. התגובה ? שתיקה רועמת".

בהמשך דבריה הביעה שפיר ביטחון רב בכוחה של המפלגה הירוקה בראשותה, "התנועה הירוקה היא העתיד. העתיד של המחנה שחורט על דגלו ערכים מתקדמים של שיוויון, חופש, צדק, אמת וחמלה. בכל העולם צעירים רואים את החברים שלהם מתעוררים ומצטרפים לתנועות ירוקות - וכך גם כאן. עם הרוח שאנחנו מביאים, אנחנו בונים מחדש את המחנה הזה. מי שרוצה להתאחד איתנו תוך שמירה על הערכים שלנו והכוח שלנו - נבוא בחפץ לב. אנחנו נילחם על הערכים שאנו מאמינים בהם, עד הסוף. אין לנו בית אחר. זה בוער בנו".

שפיר הוסיפה כי "עידן נתניהו כבר הסתיים. עכשיו צריך להציג לציבור את החזון שלנו לעתיד. עכשיו צריך לשכנע דור שלם של צעירים שגדל תחת נתניהו ששלט פה בכל - שיכול להיות פה הרבה יותר טוב. שהציבורים השונים בחברה הישראלית יכולים להתקיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה, שהשלום אפשרי, ששלטון שדואג לצרכים של האזרח ולא של הטייקונים - הוא הדבר הבסיסי ביותר שמגיע לנו. אך כשההבטחה הפוליטית היחידה שעוד נותרה זה 'לא נשב עם נתניהו' זה כבר לא מעורר תקווה".