אפי נווה
אפי נווהצילום: פלאש 90

הנהלת בתי המשפט הוציאה היום (שישי) הודעה חריגה שבה נאמר כי היא תומכת בפרסום ההודעות ממכשיר הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, על רקע הפרסומים אודות התכתבויות בינו לבין שופטים.

"בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעת ההנהלה.

"בעקבות פרסומים אלה, הרשות השופטת רואה לנכון לציין כי על פי הפרסומים בכלי התקשורת צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשתו של נוה, במסגרת הליכים משפטיים שהוא צד להם, ולשם הגנה שאותה ביקש על פרטיותו".

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות בדבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה", לשון ההודעה.

לפני יומיים הופצו תמלילי שיחות בין נוה לבין שופט בכיר ברשתות החברתיות, על אף צו איסור הפרסום.

בעקבות ההדלפות פנתה היום התנועה לטוהר המידות לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בבקשה להעביר את חומרי החקיקה הקשורים לפרשה זו - מהיועץ המשפטי לממשלה לנציב תלונות הציבור על השופטים.

אמש דווח בעיתון הארץ כי נוה קידם לכאורה מועמדות של שופט בכיר לתפקיד יוקרתי בתמורה למימוש אינטרסים הקשורים בעבודתו.

מהמידע עולה כי בשנת 2016 פעל נוה לקידום שופט בכיר, שעמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים. לפי המידע, נוה קשר בין קידום המועמדות לבין התחייבות של השופט בפניו הקשורה בתחום המשפט - והשופט לא שלל את הדברים.