נשות הכותל. ארכיון
נשות הכותל. ארכיוןצילום: דוברות

נמנע ניסיון להברחת ספר תורה על ידי נשות הכותל באמצעות תייר, כך מדווחת הבוקר (ראשון) הקרן למורשת הכותל המערבי.

על פי הדיווח הקבוצה פנתה לתייר תמים וביקשה ממנו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי. הוא נתפס בכניסה עם ספר תורה.

הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה כי "נעשתה פניה ע"י היועץ המשפטי לממשלה בעקבות פעילות של נשות הכותל בחג החנוכה מכיוון שבערב חג החנוכה פרסמו נשות הכותל הודעה לתקשורת, ובה קראו לנשות ציבור אשר הוזמנו להדלקת הנרות המסורתית בכותל המערבי להימנע מהשתתפות בטקס. הן ציינו בהודעה כי המדובר בשרה ח"כ מירי רגב, בשרה ח"כ גילה גמליאל, סגנית השרה ציפי חוטובלי ועוד. זאת בנוסף לפניות אישיות אליהן. כל העת למול מאמצים אדירים שמושקעים על מנת להותיר את הכותל כמקום משותף ומאחד לכל שבטי ישראל, פועלת קבוצה קטנה וקיצונית זו בכל דרך על מנת לזרוע מהומה ופילוג וחג חנוכה זה הוא עדות נוספת לכך".

יצוין כי לתפילת ראש חודש הגיעו כ- 1,000 מתפללים אורתודוקסים וכ-30 נשים מקבוצת נשות הכותל.

"מה שהחל בראשי חודשים הפך זה מכבר למתקפה תקשורתית עקבית על מנהגי הכותל המערבי, בכל הזדמנות שרק ניתנת. עד שנדמה שאין חג מחגי ישראל שפגיעתן הרעה של נשות הכותל לא הגיעה אליו", מוסיפים אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי בהודעתם תוך שהם מציינים כי "למרות הסכמות שגובשו עם המשנה ליועמ"ש גב' דינה זילבר, מבקשות נשות הכותל בעקשנות לפגוע במעמד המיוחד של הדלקת נרות חנוכה, המשלב מסורת ואחדות כאחד ולהפוך גם אותו למקור למחלוקת".

נשות הכותל מגיבות לדיווח, "כידוע, רב הכותל אינו מאפשר לנשים להשתמש במאות ספרי התורה הנמצאים ברחבת הכותל לשימוש ציבורי, ולכן לא נותרת בידינו ברירה אלא להביא ספר משלנו. לצערנו, גם החודש מאבטחי הכותל המערבי בהוראת רב הכותל, מנעו מאיתנו מלהכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל, כאילו מדובר בפצצה. אנחנו נמשיך לעשות כל חודש מאמצים כדי להכניס ספר תורה, עד שננצח גם בזה".