נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מפני ההשלכות של קיזוז כספי המסים המועברים לפלסטינים.

על פי הדיווח של עיתונאי חדשות 13 ברק רביד, ארגמן אמר בישיבה כי קיזוז הכספים הוא כתוצאה מחוק ואי אפשר להתעלם ממנו, אך למהלך עלולה להיות השפעה שלילית על הקשרים עם הרשות הפלסטינית.

"קיזוז הכספים עלול לגרום לתסיסה בשטח", אמר ראש השב"כ לשרים. "הממשלה צריכה להחליט איזה סוג של מערכת יחסים היא רוצה שתהיה לה עם הרשות הפלסטינית".

כאמור, שרי הקבינט המדיני ביטחוני אישרו את הצעת שר הביטחון נפתלי בנט לקצץ 149 מיליון ש"ח מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, בשל 149 מיליון השקלים שהרשות שילמה בשנה האחרונה למשפחות מחבלים.

סגן שר הביטחון ויוזם חוק קיזוז משכורות המחבלים, אבי דיכטר, הגיב "אני מברך את השר בנט על הבאת הדו"ח לאישור בקבינט בהמשך לחוק שהעברתי בכנסת ביחד עם ח"כ שטרן. זמן רב מדי אפשרנו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות למחבלים. החגיגה הזו נגמרה עם החוק שהעברנו בכנסת.

''כל עוד ברשות הפלסטינית ימשיכו לשלם משכורות למחבלים, נקזז להם מכספי המיסים עד השקל האחרון", הבטיח סגן השר דיכטר. ''במלחמה על הגנת אזרחי ישראל לא יהיו פשרות".

לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרש"פ למטרות טרור, שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט דו"ח המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה.

בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדו"ח, מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית.

עד היום קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, שהגיעו לסכום של כ-500 מיליון ש"ח בשנת 2018.

כאמור, הקבינט אישר את הצעת בנט לקזז סכום של 149 מיליון ש"ח, אלו הם כספי המיסים שהעבירה הרשות הפלסטינית למשפחותיהם של ״שהידים״ ופצועים מפיגועי טרור נגד אזרחים ישראליים בשנת 2018. את הדו״ח מרכז המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב״כ, צה״ל, משטרת ישראל ושב״ס.

הסכום החדש יתווסף לסכום הקודם, ויעמוד על סכום שנתי של כ-650 מיליון ש״ח בשנת 2018. לאחר אישור שרי הקבינט, יקוזז ויוקפא הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית.

המהלך מתווסף לסדרת פעולות שמוביל השר בנט במישור הכלכלי כנגד הטרור, לאחר שבשבועות האחרונים חתם על צווים ראשונים מסוגם למרדף אחר פעילי טרור ברחבי העולם ובשבוע שעבר חתם על צו שמחלט כספים ממחבלים ערבים ישראלים.