פרץ ובן גביר
פרץ ובן גבירצילום: דוברות

עורך העיתון ''מקור ראשון, חגי סגל, התייחס בטורו האחרון להסכם שנחתם בין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

''היה משהו מכמיר לב בהסכם הבזק שנחתם ביום שישי שעבר בין הרב רפי פרץ לאיתמר בן־גביר, ובתצלום החגיגי של שני החתנים", כתב סגל.

הוא הזכיר כי בשתי המערכות הקודמות שמר הרב פרץ מרחק מאנשי עוצמה יהודית. באפריל פרץ רץ עם בן־גביר בגוש טכני אך הקפיד שלא להצטלם איתו, ובספטמבר אפילו זה לא.

''אז מה פשר השמחה המלאכותית המשונה עכשיו? סמוטריץ', כמובן. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, ולא בגלל הארה שמיימית השתדך סמל הממלכתיות הדתית עם סמל הלעג הכהניסטי ל'ממלכתיים'".

סגל הסביר, ''יו"ר הבית היהודי, בייאושו, העריך שהחתימה החפוזה עם בן־גביר תוריד מעליו את הלחץ הסמוטריצ'י לפריימריז ותביא אותו צנוע בהרבה לשולחן המו"מ ביניהם. הוא לא לקח בחשבון את הרתיעה הציבורית ממהלך כזה. גם מי שנפשו סולדת מהביקורת השמאלנית הצבועה על השת"פ הציוני־דתי עם בן־גביר, אחרי הכמעט חתונה בין כחול־לבן לחבורת איימן עודה, לא אהב את הדרך של פרץ ובעיקר לא אהב את המוטיבציה.

''במקום לשאת ולתת עם סמוטריץ', פרץ ניסה ללכת לו על הראש ולהעמיד אותו בפני עובדות מוגמרות. דא עקא, סמוטריץ' לא מיהר להרים דגל לבן. הקילומטראז' הפוליטי שלו לימד אותו שהפעם עדיף לחכות: אולי אין טעם בכלל לרוץ שוב עם פרץ כשאחוז החסימה כה מאיים, ולנסות לחבור בכלל לבנט. אולי עדיף לחכות עוד כמה ימים עד שפרץ ייעתר לקיים בכל זאת הליך דמוקרטי כלשהו לפני סגירת הרשימות ב־‭15‬ בינואר, ולהתמזג עם האיחוד הלאומי.

''אמנם במקרה כזה פרץ ייאלץ להתמודד מול סמוטריץ', אבל לפחות הוא ישקם במשהו את האמון הציבורי בתנועתו. מהמקום העגום שבו היא נמצאת כרגע אפשר רק לעלות", כתב סגל.