הדלקת הנרות הליה
הדלקת הנרות הליהצילום: רועי חדי

אלפי בני אדם, בהם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ואלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, פקדו הלילה את קבר יוסף שבשכם, זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון מדי חודש באמצעות מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים ובליווי צה"ל.

הכניסה התקיימה לרגל חג החנוכה. במהלך הערב הדליקו ראש המועצה ואלוף הפיקוד, יחד עם הרב אליקים לבנון, מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן ודוידי בן ציון סגן ראש המועצה, נר שמיני של חנוכה, בחנוכייה שעוצבה על פי דגם המנורה שהכוהנים היו מדליקים בבית המקדש.

דגן אמר באירוע: "זכות גדולה עבורנו, להיות אלו שמדליקים כאן את האור מחדש, בקבר יוסף, שיצא מחושך לאור, מבית האסורים למלוכה, כך אנחנו מאמינים יקרה גם כאן וקבר יוסף שיושב היום בחושך ורוב הזמן אין בו אור תרתי משמע, לא אור פיזי ולא אור של לימוד תורה, ולא אור של נוכחות יהודית קבועה יחזור להאיר. בשנה הבאה אנחנו מתפללים שיוציאו את החנוכייה מבית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי שתפעל בצורה מלאה, עם דגל ישראל מעל קבר יוסף".

הרב לבנון אמר במקום: "יוסף הצדיק היה בעל חלומות, ידע להגשים את החלומות שלו וצריך לדעת לחלום, עם ישראל הוא עם שחולם ואנחנו נגשים את החלומות שלנו".

דגן הודה לאלוף פיקוד מרכז נדב פדן, למח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן, למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון, לחיילי צה"ל לחיילי מג"ב ולמשטרת ישראל שמלווים בכל כניסה את המתפללים ומאפשרים לאזרחי ישראל לממש את זכותם לתפילה במקום הקדוש.