שפת אמת על המועדים
שפת אמת על המועדיםצילום: דני ספרים

מועדים וזמנים ביהדות אינם נתפסים במימד היהודי כמו שאר הזמנים. הזמן היהודי אינו כזמן הרגיל. תכונתו משתנה ומוארת באור יקרות לפי תכונתו הרוחנית המיוחדת השייכת אליו. פסח הוא 'זמן חירותנו'. זמן של חירות. וסוכות הוא ' זמן שמחתנו', וכן על זה הדרך.

בספר החדש על מועדי השנה 'השפת אמת' קובע כי האדם הוא העובר בתוך הזמן, הנושא בתוכו את האור הרוחני המיוחד שלו, ומשפיע ממנו עלינו הנמצאים בתוכו. במקום הזה, עומדת ניצבת כמגדלור של אור זורח, תורתו של רבי יהודה לייב אלתר, ה'שפת אמת'.

בספרו החדש, "אל שפת האמת – על המועדים" מאת הרב אייל ורד, בהוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים", בלשון השווה לכל נפש, מביא הרב מתורתו של ה'שפת אמת' למועדים.

כל זאת, בשילוב סיפורים מחיי היומיום הופך המפגש עם תורת ה'שפת אמת' למין התוועדות חסידית, המזמינה את כולם להתענג מטעמה של תורת החסידות על המועדים.

שנה אחר שנה חושף בפנינו ה'שפת אמת' את עמקי סודותיו של המועד, את תכונת זמנו, ואת פעולתו על הנפש הישראלית, ומשנה לשנה הולכים העניינים ומתחברים ונעשים כמין מחרוזת שלמה, שעוטפת אותנו באור תורת החסידות, וצובעת את המועדים בצבעים חדשים.

ה'שפת אמת' – הוא רבי יהודה אריה לייב אלתר, האדמו"ר השלישי בשושלת אדמו"רי חסידות גור ומנהיג בולט של יהדות פולין. בהנהגתו הפכה חסידות גור לחסידות המרכזית בפולין.

ספרו, שעל שמו הוא נקרא, 'שפת אמת', הוא אוסף של דרשות על פרשות השבוע והמועדים. הספר הודפס לאחר פטירתו, נתקבל בכל תפוצות ישראל, ומציג את דרך הפרשנות החסידית ותפיסת עולמה.

המחבר,הרב אייל ורד, הוציא לאור שני ספרי פרוזה: 'עד שמצאה' ו'בדרך סיפרתי מעשה', ושלושה ספרי עיון: 'אל שפת האמת' – על פרשות השבוע, 'פניך אבקש' למועדים, ו'רמזי אלול' לחודש אלול.