אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריוןצילום: פלאש 90

אוניברסיטת בן-גוריון תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לד"ר רות וסטהיימר שהתפרסמה ברחבי העולם בשם ד"ר רות.

לרגל האירוע הכריזה ד"ר וסטהיימר על הקמת קרן מלגות מיוחדת על שמה, לתמיכה בסטודנטים וסטודנטיות הלומדים במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

התואר יוענק לה בחודש מאי במהלך מושב חבר הנאמנים השנתי, שיתקיים בסימן יובל לאוניברסיטה.

"אני נרגשת לקבל את תואר הכבוד מאוניברסיטת בן-גוריון ולהקים קרן מלגות לסיוע לסטודנטים ישראלים", אמרה וסטהיימר בתגובה. "הייתי בישראל בשנת 1948, שמעתי את דוד בן-גוריון מכריז על הקמת המדינה ורקדנו כל הלילה. אמנם הייתי שמחה לפגוש את האיש המבריק והנמוך הזה פנים אל פנים, אבל זו זכות לא פחות גדולה להעניק מלגות לסטודנטים באוניברסיטה הנושאת את שמו של מייסד המדינה".

לצד וסטהיימר, יוענק תואר ד"ר כבוד גם לסופר דויד גרוסמן. ספריו של גרוסמן, חתן פרס ישראל לספרות לשנת תשע"ח וזוכה פרס ספיר (2001), תורגמו לשפות רבות ופורסמו ברחבי העולם.

בנוסף, יקבל את התואר איש העסקים ומנכ"ל ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום, טימוטאוס הוטגס.

התואר יוענק גם ללואיז ריצ'רדסון, חוקרת טרור בינלאומית, פרופ' למדע המדינה המשמשת כמנכ"לית וסגנית הנשיא של אוניברסיטת סנט אנדרוז בסקוטלנד, לפרופ' נחום זוננברג, מיקרוביולוג וביוכימאי קנדי-ישראלי מהמרכז לחקר הסרטן באוניברסיטת מקגיל בקנדה שעבודותיו החלוציות הניחו את הבסיס להבנת תחום בקרת התרגום של חלבונים. לצידם תקבל את התואר גם פרופ' רות סימונס, לשעבר נשיאת אוניברסיטת בראון ברוד איילנד והאישה השחורה הראשונה שעמדה בראש מוסד החבר בליגת הקיסוס. כיום היא נשיאת אוניברסיטת Prairie View A&M בטקסס.