מאות תושבי הר ברכה ובוגרי ישיבת ההסדר הר ברכה מבית איגוד ישיבות ההסדר השתתפו הערב (שני) באירוע חנוכת בית הכנסת החדש ביישוב והשקת כרך כשרות ב' מסדרת 'פניני הלכה' מאת הרב אליעזר מלמד.

האירוע נערך במעמד השרים ישראל כ"ץ וזאב אלקין, סגנית השר ציפי חוטובלי, הרב זלמן מלמד, רב היישוב כוכב יעקב שאול דוד בוצ'קו, רבה של תנובה זאב ויטמן וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן.

שר החוץ כ"ץ, שכיהן כשר התחבורה במשך עשור סיפר כי הוא מתכוון להמשיך לפעול למען תושבי יו"ש כפי שעשה לאורך השנים. "אני מבטיח שאמשיך לפעול על מנת ולהרחיב את תוואי הרכבת הקלה על מנת שתגיע לאריאל ועד לצומת תפוח. אני מברך את הרב מלמד על פועלו וספריו שמהווים נכסי צאן ברזל עבור העם היהודי. הרב משלב בפועלו יכולת חזון וביצוע שבאה לידי ביטוי בהובלת היישוב וביצירתו התורנית", דברי השר כ"ץ.

השר אלקין אמר כי "היישוב הר ברכה כמעט הכפיל את עצמו ובניית בית הכנסת מבטא את כמות התושבים ההולכת וגדלה בו. הישוב ואנשיו מובילים בקרב על ההתיישבות וישוב הארץ ובפרט ביהודה ושומרון. אין כמעט מי שלא מכיר את השם הרב ברכה, היישוב בהובלת הרב מבטא את השילוב המיוחד של רוחניות ויישוב הארץ".

סגנית השר ציפי חוטובלי דיברה דווקא על הפוליטיקה. "הקרב של הבחירות במדינה נוסב סביב שאלת הזהות היהודית של המדינה, האם תהיה זו מדינה יהודית או מדינת כלל אזרחיה, צריך לדעת כי אין זהות לאומית בלי זהות רוחנית. הרב מלמד תרם רבות לפעילות נציגי משרד החוץ שבאים לשמוע ולבקר ביישוב הר ברכה ולהבין מה תפקידו של העם היהודי".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בירך את תושבי הר ברכה על מסירותם למען יישוב הארץ ועל הגדילה והצמיחה של היישוב.

"הר ברכה הוא היישוב המתפתח ביותר במועצה בכל קנה מידה, כשהיישוב בתמיכת המועצה והמדינה יהפוך להיות עיר ואם בישראל. לטובת העניין המועצה פועלת לקדם את כביש עוקף חווארה כדי לקצר את זמן הנסיעה ושיפור איכות החיים לתושבים ובנוסף מקדמת אישור תוכניות בנייה, כשעד כה אושרו 207 יחידות ועוד 500 בהליך מתקדם", דברי דגן.