גניבת רכב. אילוסטרציה
גניבת רכב. אילוסטרציה צילום: ISTOCK

חברת ''פוינטר'' לאיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2019 ומדווחת כי אחוז הגניבות של כלי רכב מותקני איתור נשארו זהים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

שיטת הגניבה המובילה כיום היא שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב.

הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. ב- 2019 כ- 50% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו התבססו על שיטה זו.

הנתונים מעידים גם על עלייה בגניבות רכב באזור הדרום, במיוחד גי'פים משנתון נמוך 2005-2007.

אילן גולדשטיין, מנכ"ל ''פוינטר'', מציין כי "במסגרת הטמעת בינה מלאכותית במוקד המבצעי הוכנסו למערכות המידע פרמטרי זיהוי שקשורים בלימוד דפוסי התנהגות הנהג, בשעות נסיעה, הנעות בשעות חריגות, אזורי נסיעה חריגים, שיגרת נסיעה של הרכב ושל הנהג ועוד.

''שילוב יכולות ה- AI הינו תוצאה של זיהוי מגמה במהלך השנתיים האחרונות של גניבות רכבים בדרך של גניבת מפתחות הרכב וקוד או שיתוף פעולה בין נהג מורשה לגנב רכב. נסיעות שזוהו כחוקיות מקוטלגות עכשיו כניסיונות גנבה, נשלחות התראות ומופעל אירוע גנבה עבורן", הוסיף.