אלמנת עמוס סער
אלמנת עמוס סערצילום: כאן 11

אורלי סער, אלמנתו של עמוס ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנרצח על ידי שכנם בשכונת הר חומה בירושלים לפני שבוע, סיפרה לחדשות 12 על האירועים שקדמו לרצח.

"הגיע גל של טלפונים אליי ואל עמוס, סיפרו לנו שפרסמו פוסט עלינו בפייסבוק. שלחו לי את הפוסט, ראיתי את זה ופשוט הזדעזעתי. תוך כדי התקשרו אליי גם שכנים, ואמרו שנתלו בשכונה פוסטרים עם אותו פוסט מזעזע שהרוצח פרסם", סיפרה.

מה שעורר את זעמו של השכן – היה נביחותיה של הכלבה. "זו הייתה אובססיה. הוא פשוט התביית עלינו ולא הניח לנו, עד ליום הקשה כשהוא רצח את בעלי".

כמה ימים לפני הרצח הגיע הרוצח לביתם של בני הזוג – והודיע שבכוונתו לרצוח את עמוס. "בזמן הדלקת נרות חנוכה הוא דפק בדלת. הבן הקטן שלי פתח והוא אמר שהוא מבקש לדבר עם בעלי. שאלתי אותו 'מה אתה רוצה?' והוא אמר לי שהוא רוצה לדבר איתו. אמרתי לו שילך מפה, שאין לו מה לדבר עם בעלי".

"אמרתי לו תעוף מפה עכשיו, אני מזמינה לך משטרה, אני מבקשת שתעוף מכאן. הוא הלך ואמרתי לעמוס מה אנחנו עושים? הוא אמר לי בשקט, כדי שהבן הקטן לא ישמע, 'הכל יהיה בסדר. אל תדאגי'. ואז הוא חזר ורצח את בעלי".

"אם היית שואל אותי לפני שבועיים אם דבר כזה יכול לקרות הייתי אומרת לך שאין סיכוי. גם עמוס היה אומר לך 'מה פתאום' ועובר הלאה. עמוס היה מגן על השופטים. הגיעו לפה שופטים שהיו איומים על חייהם. הם סיפרו שהם ידעו שהוא מגן עליהם ושם סביבם רשת ביטחון. ועמוס, איימו על החיים שלו, והוא לא היה מוגן".