משלחת הרבנים בשילה הקדומה
משלחת הרבנים בשילה הקדומהצילום: דוברות בנימין

כמאה רבנים וראשי קהילות מכל העולם, הגיעו אמש (שלישי) לסיור היכרות במועצת בנימין. הביקור נערך בשיתוף פעולה עם ההסתדרות הציונית העולמית בהובלתו של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות הרב יחיאל ווסרמן, אלוף במילואים ח"כ לשעבר עוזי דיין ואלוף במילואים גרשון הכהן.

הסיור החל בביקור באתר המשכן ההיסטורי בשילה הקדומה ובהמשך אף התכנסו לשיחת היכרות עם ראש המועצה גנץ שהציג להם את פעילות המועצה הגדולה בישראל. הערב נחתם עם ארוחת ערב חגיגית ביישוב עפרה בו זכו לשוחח ולשמוע בין היתר גם את אלוף במיל' גרשון הכהן ורכזת הסברה במועצה תמר אסרף.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נאם בפני הרבנים: "אין קסם בשילה, כאן זה השורשים של עם ישראל והם נמצאים בכל רחבי בנימין.

"לא פגשנו אנשים שהגיעו לבנימין ולא התחברו. השליחות שלנו זה לפתח את החבל ארץ המיוחדת הזאת, לחזק את ההתיישבות ולעלות קומה את בנימין".

גנץ הוסיף "אני פונה אליכם ומבקש את עזרתכם - המיקום של שילה היא במסילה העולה אל ההר וכיום אנחנו כאן. אתם השגרירים שלנו בעולם.

"תמשיכו לעשות חיל במקומות שלכם ולחזק את היהדות, יש לכם משימה קשה שאתם עומדים בה בגבורה ובשם כל תושבי בנימין אנו מברכים אתכם בברכת ברוכים הבאים ונשמח לראותכם שבים אלינו עם הקהילות כשבט אחים ואחיות אחד גדול."