בראון הערב מול שחקני באר שבע
בראון הערב מול שחקני באר שבעצילום: דני מרון, מנהלת הליגה

שתיהן אדומות, שתיהן הפועל, שתיהן זורקות הכי הרבה פעמים לשלוש בליגה - רק אחת מהן ניצחה הערב (רביעי) במשחק הכדורסל שפתח את שנת 2020 בליגת העל בכדורסל.

אחרי שסיימו את השנה האזרחית עם ניצחון ביתי על הפועל חולון כשהפכו פיגור בן 8 נקודות לניצחון בנר שביעי של חנוכה, הערב עשו דבר דומה הירושלמים לקבוצה האדומה מבירת הנגב - הפועל באר שבע.

הדרומיים שהובסו במחזור האחרון בידיי מכבי ת"א, הובילו הערב כבר ב-12 נקודות על האורחים מירושלים שנאלצו להסתדר ללא תמיר בלאט הפצוע וג'ון הולנד שעדיין לא קיבל את השחרור הבינלאומי ועם 11 איבודים ברבע הראשון נדמה היה כי הירושלמים בדרך להפסד שני העונה בליגת ווינר סל.

בדיוק כמו בניצחון על חולון, הירושלמים הפכו את הפיגור לניצחון עם ריצה משמעותית בכל מחצית והגנת ברזל ברגעים הנכונים.

בהיעדרו של בלאט, מי שהיה מעל כולם בירושלים ובמשחק כולו היה ג'ייקובן בראון שאמנם לא קלע הרבה נקודות אך שבר את שיאו האישי עם לא פחות מ-16 אסיסטים ולא היה רחוק מטריפל דאבל.

גם בר טימור שתרם למהפך 17 נקודות אישיות וטיישון תומאס הצטיינו וירושלים מסמנת וי נוסף על משחק בליגת העל בכדורסל - כשזו מנצחת בתוצאה 94:86 ורושמים ניצחון שמיני ברציפות בליגה.

באר שבע, שמאז חזרתה לליגה הבכירה הפסידה בכל שמונת משחקיה הרשמיים להפועל ירושלים: ארבעה בעונה הרגילה, שלושה בפלייאוף ואחד בגביע ווינר סל, שוב יוצאת בהרגשת פספוס מול יריבה חזקה שבאה בסגל חסר ולא הייתה בשיאה.