גינת לוינסקי
גינת לוינסקיצילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועדת התכנון של עיריית תל אביב החליטה להרוס את גינת לוינסקי בדרום תל אביב ולהקים בשטחה בית ספר לילדי מסתננים שהגיעו לישראל בניגוד לחוק.

תושבי שכונת נוה שאנן, ישראלים ומסתננים כאחד, מתנגדים למהלך שיפגע ב"ריאה הירוקה" היחידה באזור.

ראש העיר רון חולדאי הורה לכל חברי ועדת התכנון מטעם הקואליציה להצביע בעד התוכנית להקמת בית הספר. היחיד שהתנגד היה נציג ש"ס מהאופוזיציה, זבולון אלחנן.

שפי פז, ממובילות המאבק נגד המסתננים הלא חוקיים, אמרה כי ''חולדאי רוצה לחסל את הריאה הירוקה היחידה בנווה שאנן לטובת עוד בית ספר לילדי המסתננים.

''חולדאי מפקיע מתושבי דרום תל אביב את הזכות לנשום. מצידו כולנו יכולים למות מזיהום אוויר וממחלות ריאה, העיקר שכף רגלם של החמודים מקרן אפריקה לא תדרוך בבתי הספר של העיר הלבנה".

היום באנו להסתכל בפניהם של חברי הוועדה, שצייתו למשמעת הקואליציונית שכפה חולדאי ואישרו את השלב הבא של מותנו", הוסיפה פז.

מהעירייה נמסר בתגובה כי "בכל שנה נפתחות למעלה מ-25 כיתות א' חדשות בדרום העיר. התוכנית לבניית בית ספר יסודי נובעת מהצרכים העירוניים והחובה לספק לילדי האזור פתרונות. השטח המדובר הוא שטח המיועד למבני ציבור (חום) ומשך שנים רבות עמד בו בית ספר ביאליק. לאחר הריסתו הוקמה באופן זמני גינת לוינסקי, וקיומה התאפשר כל עוד לא נדרש המגרש לטובת ייעודו האמיתי, כפי שאירע לאחרונה.

"עם זאת, העירייה עשתה כל שביכולתה על מנת להימנע מבנייה בגינת לוינסקי ועל רקע זה, בין השאר, נחנכו מספר בתי ספר במקומות אחרים בשנים האחרונות כגון בית ספר גוונים, קשת, הירדן, נווה עופר ועוד", לשון התגובה.