מפקדות הטנקים
מפקדות הטנקיםצילום: דובר צה"ל

אסנת לוי ונגה שינה, מפקדות הטנק הראשונות בתולדות צה״ל, שהוכשרו במסגרת הפיילוט לשילוב נשים בשריון, ואפיק שמע, אחד הקצינים שליווה את הכשרתן, עתרו הבוקר (חמישי) לבג"ץ עתירה נגד שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ״ל אביב כוכבי.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, בעתירה דרשו לוי, שינה ושמע מהשופטים להורות לשר הביטחון ולרמטכ״ל לגייס נשים לשריון.

נציין כי מדובר בעתירה שניה במספר בנושא זה, לאחר שבחודש ספטמבר האחרון עתרו הצעירות אור אברמסון ומעיין הלברשטאט לבג"ץ בדרישה לאפשר להן להתמיין לתפקידי לחימה בחיל השריון.

כזכור, לאחר הפיילוט בו הוכשרו מספר טנקיסטיות לשירות כלוחמות בטנקים, החליט הרמטכ״ל כוכבי, שלא לגייס נשים לשריון. טענת הצבא הייתה, שבשלב זה שילוב נשים בשריון דורש הקצאת משאבים רבים, שהצבא לא יכול להשקיע.

בראיון לתכניתה של אילנה דיין‬ אמר אסנת לוי, "אני הרמתי פגזים, וגם חברות שלי הרימו פגזים, והיינו טובות ואפילו טובות יותר מהגברים, באמת ללא כל צל של ספק".

בימים הקרובים צפוי הרמטכ״ל כוכבי להכריע בעקבות עתירתן של שתי המלש״ביות, האם לאפשר גיוס נשים לחיל ולהגיב באופן רשמי לבג״ץ. בתחילת חודש פברואר יתקיים הדיון הראשון בעתירה זו בבג״ץ.

מדובר צה״ל נמסר: "טרם התקבלה החלטה בעניין שילובן או אי שילובן בעתיד של לוחמות טנקים במשימת הגנת הגבולות, נושא זה יוכרע בהמשך."