יונית לוי יוצאת למסע בארצות הבריתאייל בן יעיש, חדשות 12

מגישת מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 12 יונית לוי, יצאה למסע מיוחד בארה"ב לקראת תחילת שנת 2020.

"מצד אחד נראה כאילו יחסי ארצות הברית וישראל לא ידעו ימים יפים מאלה", מסבירים בהפקת הסדרה, "מהצד השני קשה להתעלם מסימני הסערה שהולכת ומתקדרת מעל מה שנראה עשרות שנים כקשר מובן מאליו , ברית כמעט טבעית".

בהפקה מציינים את משולש היחסים - ישראל, טראמפ ויהודי אמריקה, ואומרים: "אין במשולש הזה צלע אחת שאיננה טעונה או רופפת. בעוד רוב היהודים שחיים כאן בישראל מעריצים את הנשיא האמריקני - רוב היהודים שחיים בארה"ב מתעבים אותו".

כ-70 אחוזים מיהודי ארה"ב הצביעו בבחירות 2016 למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ולפי הסקרים הבייס היהודי נגד הנשיא המכהן רק גדל לקראת הבחירות הקרבות.

"אלה הם אותם יהודים שהנשיא טראמפ טען שהם בוגדים", מדגישים בהפקת הסדרה, "ובעוד הזיהוי בין נתניהו לטראמפ הופך ברור וישראל מתייצבת ובוחרת כמעט באופן רשמי בטראמפ על פני מועמד דמוקרטי - הקשר הולך ומסתבך".

לדברי ההפקה בחדשות 12 "בעוד ישראל הולכת ימינה ומאמצת עמדה יותר ויותר דתית אורתודוקסית הרוב היהודי באמריקה מתנער מגישתה, מצביע לשמאל האמריקני ומחזיק בגישה ליברלית רפורמיסטית כלפי היהדות. בין השאר הקשר ההולך ומסתבך משפיע למשל על התרומות. מחקרים מראים שהיהודים עדיין תורמים והרבה מיליארדים. רק שחלק התרומות שלהם למטרות או עבר אחיות או פנים אמריקניות הולך וגדל- החלק המיועד לישראל דווקא בירידה".

"עכשיו הכניסו לזה את בחירות 2020 , עם מועמד דמוקרטי ומיליוני בוחרים היספנים מהגרים שהתגייסו כדי להדיח את טראמפ מהבית הלבן ואין להם שום חיבה או קשר לישראל. מנגד מיליוני אוונגליסטים- בסיס התמיכה במפלגה הרפובליקנית- שדוחקים את הנשיא לאמץ מדיניות יותר ויותר ימנית כדי להמשיך ולתמוך בו על אף התנהלותו האישית שאינה עולה בקנה אחד עם אמונתם הנוצרית".

יונית לוי יצאה למסע באמריקה אל הקהילה היהודית שנקלעה לגל אנטישמי עכור ולדילמות קשות מול ישראל ומול הנשיא שלדבריו הוא תומך ישראל הגדול אי פעם. אל שכונות ההיספאנים וכנסיות האוונגליסטים לראות לאן אמריקה משתנה והאם נוכל להמשיך ולהביט אל מעבר לגב כמו פעם ולראות שאמריקה שם, כמו תמיד- מאחורינו?

הסדרה תשודר החל מתחילת השבוע הקרוב במהדורה המרכזית של חדשות 12.