חברי הנהלת החמ"ד והרבנים עם השר הרב פרץ
חברי הנהלת החמ"ד והרבנים עם השר הרב פרץצילום: אתי אורלב

בתנועת נאמני תורה ועבודה תוקפים את חתימת ההסכם לשילוב תלמודי התורה הציוניים במסגרת החמ"ד, אשר נחתם אתמול (רביעי) במעמד שר החינוך פרץ ומנכ"ל משרדו.

"הכנסת תלמודי התורה לחמ"ד – פגיעה בעתידו של החינוך הדתי", נמסר מהארגון, "זכותו של כל הורה לבחור את המתאים לילדיו, אך למהלך זה של הלבנת החינוך הפרטי, יש השלכות חברתיות וכלכליות נרחבות וקשות על כלל החברה הדתית ואנו מתנגדים לו בתוקף".

בנאמני תורה ועבודה טוענים גם, "תלמודי תורה מהסוג המדובר, מבצעים בפועל פעילות סינון עקיפות המייצרות מסלולים אליטיסטיים, המאפשרים לעקוף את האינטגרציה. כל הורה ישאל את עצמו אם היה מוכן שיפתחו כיתה מובדלת בתוך בית הספר של הילד שלו, ומה הדבר עושה לדינמיקה החברתית".

לדבריהם, "יש לציין כי מרבית המוסדות הללו נוסדו באופן פיראטי, במקומות בהם כבר קיימים מוסדות חרדיים לאומיים. אלה יהיו הראשונים להיפגע מן המהלך שיחייב אותם להגדיל תשלומי הורים, לסנן תלמידים ולהימנע ממתן מענה לתלמידים בעלי צרכים, על מנת לעמוד בכללי ה'תחרות'. בסוף המהלך, בעיות הסינון והתשלומים הגבוהים בישיבות התיכוניות, עומדות לחול גם בחינוך היסודי הדתי. האוכלוסייה הדתית תמצא עצמה מול מוסדות קטנים ודלים, כאשר אוכלוסיות חלשות או מסורתיות ימשיכו לעזוב את החינוך הדתי במספרים גדלים והולכים".