דרעי ובלוך
דרעי ובלוךצילום: דוברות

ראש עיריית בית שמש, ד״ר עליזה בלוך, נפגשה עם שר הפנים אריה דרעי ועם מנכ״ל משרד הפנים מרדכי כהן ודנה עימם על קידום החלטת ממשלה ייעודית בנושא בית שמש.

דרעי הנחה את מנכ״ל המשרד להתנות את תמיכת המשרד בהחלטות ממשלה אחרות בתנאי לקידום החלטת הממשלה עבור בית שמש.

מנכ״ל המשרד אמר כי הסכם הגג שנחתם בעבר הוא רע עבור בית שמש וכי על משרד הפנים להתגייס לטובת פיתוח העיר, בעיקר לאור ההתנהלות התקציבית המאוזנת של הרשות.

השר דרעי התחייב כי לאחר כינון הממשלה החדשה, הוא יפעל למנות נציג לעירייה בועדה המחוזית של משרד הפנים. עוד אישר דרעי כי המשרד לפיתוח הנגב והגליל יעביר חמישה מיליון שקלים למיזם לצמצום הוצאות ופיתוח מקורות הכנסה חדשים לעיר.

עיריית בית שמש תעביר כבר בשבוע הקרוב למשרד הפנים מסמך המרכז את כלל הצרכים של העירייה ממשרד הפנים.

ראש העיר בלוך הודתה לשר הפנים דרעי על הפגישה העניינית והמקצועית: ״אני מודה לך ולצוות משרדך על הכוונה לפעול ולקדם החלטת ממשלה ייעודית עבור העיר בית שמש, החלטה אשר תשקם את העיר ותוביל להצלתה מבחינה כלכלית למען תושבי העיר ועתיד העיר״.

שר הפנים דרעי הבטיח: ״הממשלה תתגייס לסייע לבית שמש ולתושביה על ידי מתן תקציבים לפיתוח כלכלי, שיפור שירותים בתחומים שונים, בין היתר, בבניית כיתות, תחבורה ציבורית, הקמת אזורי תעשיה וחיזוק ההון האנושי ברשות המקומית. משרד הפנים מלווה את הרשות בבניית תכנית מקיפה לצרכיה ותוך מחשבה ארוכת טווח. בית שמש הינה עיר מרכזית ולצד הבניה המואצת, יש לדאוג למקורות כלכליים וסיוע ממשלתי מיוחד״.