הרב פרץ ביום עיון לזכרו של עמנואל מורנו
הרב פרץ ביום עיון לזכרו של עמנואל מורנוצילום: דוברות

שר החינוך הרב רפי פרץ (הבית היהודי) השתתף ביום עיון לצוערי בה"ד 1 לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, קצין סיירת מטכ"ל שנהרג בסיום מלחמת לבנון השנייה.

"הייתי בטייסת היסעורים באותו לילה ושמעתי בכאב על האובדן הנורא, שמעתי באופן מאוד קרוב על האובדן הנורא של צה"ל, של מדינת ישראל, שלכם משפחת מורנו, ומאז אני נושא את הכאב עימי ובמעלה הדרך", אמר הרב פרץ.

שר החינוך סיפר על דמותו של עמנואל, "לצד הלוחם הרציני והאמיץ היה איש מצחיק, עם שמחת חיים גדולה, תמיד הסתובב עם חיוך על פניו והביא עימו אנרגיות חיוביות לכל מקום. ולכן כולם כל כך אהבו אותו, דמותו הייתה אהובה ואהודה בכל מקום, היה נערץ לא רק בזכות ההצלחות המקצועיות אלא בזכות התכונות הנעלות שהיו בו".

הרב פרץ ביום עיון לזכרו של עמנואל מורנו

עוד הוסיף השר פרץ בפני הצוערים והצוערות, "יהודה, שמו השני של עמנואל, זו הדמות הראשונה בתנ"ך שמחדשת משהו שכל כך אפיין את עמנואל מורנו. הוא הראשון שאומר - יש לנו ערבות הדדית. 'אָנֹכִי אֶעֶרְבֶנּוּ מִיָּדִי תְּבַקְשֶׁנּוּ אִם לֹא הֲבִיאֹתִיו אֵלֶיךָ וְהִצַּגְתִּיו לְפָנֶיךָ וְחָטָאתִי לְךָ כָּל הַיָּמִים'. הוא אומר לאביו, יעקב, תן לי לרדת למצרים, אני לוקח על הגב שלי, אני ערב לו כל הימים.

''חז"ל מתארים את הערבות הזאת עד ימינו. וכך הוא אומר ליוסף – אני ערב לאחי. יהודה, שממנו יצאה מלכות ישראל, מוכן להיות עבד במקומו של אחיו. בשביל הערבות ההדדית אני מוכן להיות עבד במצרים. ואת הערך הגדול הזה, חי עמנואל".