סופה. ארכיון
סופה. ארכיוןפלאש 90

סוף השבוע הקרוב צפוי להיות סוער מאוד, קר וגשום. החזאי נחום מליק מחברת מטאו טק מעריך שמוקד הסערה יהיה בשבת.

"למעשה אנחנו עדיין לא בעיצומה של הסערה. גשמים יורדים היום במרכז ובצפון מלווים בסופות רעמים. הגשמים צפויים להיפסק ולהתרכז בעיקר בצפון ואולי קצת בדרום. מחר במרכז לא ירד כמעט גשם והוא יתרכז בצפון, אבל החלק העיקרי של מזג האוויר הגשום צפוי לקראת שבת.

''מחר בלילה יחלו גשמים חזקים בצפון שיגיעו במרכז ולמעשה בשבת יהיה סוער עם כמויות גשם גדולות שירדו במיוחד במישור החוף ובשפלה אפילו צפויות הצפות", אומר מליק לערוץ 7.

לדבריו, הימים הגשומים יימשכו גם עמוק אל השבוע הבא. "למעשה בכל טווח התחזית אנחנו רואים גשם. ביום ראשון צפוי גשם שייחלש, ביום שני תהיה הפוגה בגשמים אבל באמצע השבוע הבא אנחנו רואים מערכת גשם חדשה ומשמעותית. אנחנו בתקופה חורפית וטובה עם כמויות גשם גדולות".

מליק מציין שבשבועות האחרונים התרחש שינוי מגמה משמעותי באשר לכמות הגשם. "עד לפני שבוע כמויות הגשם היו נמוכות מהממוצע בהרבה אזורים בארץ. ואז היתה סערה בסוף השבוע שעבר והמצב התהפך ואנחנו בכמויות גשם בצפון הרבה מעל הממוצע ובמרכז נמצאים בממוצע. בהתחשב במה שאנחנו רואים קדימה לפחות לשבוע הקרוב, המצב יהיה מצויין עם כמויות גשם מעל לממוצע. זה חורף שהתחיל לא טוב ועכשיו הופך להיות מעולה".

ומה לגבי החורף כולו? "חודש ינואר נחשב לחודש המרכזי של החורף. ברגע שבדצמבר כמויות הגשם עברו את הממוצע ובינואר אנחנו רואים מערכות גשם נוספות שיביאו כמות ממוצעת ומעלה, מה שנשאר לראות זה איך יתנהלו פברואר ומרץ".

"בדרך כלל כשדצמבר וינואר גשומים, זה מושך אחריו את כל החורף, והוא צפוי להיות לפחות בממוצע הרב שנתי. אם הקצב יימשך כפי שהיה באחרונה, אנחנו מצפים אפילו לחורף מעל הממוצע", מסכם מליק.