שלטי בחירות
שלטי בחירותצילום: אדם שולדמן, פלאש 90

המציאות הפוליטית הסבוכה יצרה מצב אבסורדי, שבו צעירים בני 19 יצביעו כבר בעוד חודשיים בפעם השלישית בחייהם בבחירות לכנסת.

אבל מתברר שגם אלו שאינם בעלי זכות הצבעה מאסו במצב.

בני נוער מכל רחבי הארץ הקימו בימים האחרונים מטה בשם 'נוער 61', שמטרתו להעלות אחוזי ההצבעה במחנה הימין ולהביא לגוש של 61 מנדטים.

"בני הנוער החלו לפעול ברשתות החברתיות, תחום שבו הם מאוד משפיעים ומבינים, ואנחנו עובדים גם על פליירים וסרטונים שמטרתם לגייס אלינו את מי שרוצים לפעול", מספר מתנאל אביטן, רכז הדרכה ביישוב רבבה בשומרון. "יש התעוררות גדולה. התחלנו ליצור שיח באולפנות ובישיבות התיכוניות. בני נוער רבים פונים אלינו כל היום ומבקשים להתחיל לפעול".

גם אנשי החינוך נרתמו למשימה: אחד המנועים של המטה הוא חיים אטיאס, רכז מחוז מחלקת הנוער בשומרון, ואנשי מפתח בתחום החינוך בבנימין שמדרבנים את הפעילים לצאת לשטח.

אביטן רואה תועלת מעשית גדולה בשיתוף נערים בפעילות הפוליטית, לצד אידיאל חינוכי גדול של רתימת הצעירים למשימות לאומיות. "בני הנוער רוצים לפעול, אבל הם צריכים שייצרו להם תשתית וקונספט. מאז הגירוש מגוש קטיף הפסיקו לשתף אותם. אין יותר הפגנות בכיכרות, אלא בעיקר עשייה במישור התקשורתי. צריך לשתף את הנוער במשימה הלאומית הגדולה הזאת ושהדבר יבער בהם. בסוף, השטח זה דבר חשוב מאין כמותו, וראש הממשלה הבין זאת בבחירות האחרונות".

מה התכנון שלכם ליום הבחירות?

"אלפי בני נוער ואנשי חינוך מכל רחבי הארץ יגיעו ויניעו מנדטים שלמים לקלפיות - החל מפעילות מסיבית ברשתות החברתיות, עבור בתליית שלטים ועמידה בצמתים, ועד טלפונים למצביעים. הנערים יעבדו בערי ויישובי מגוריהם, יעירו את המצביעים ויעשו כנסים אם צריך".

הכתבה המלא תפורסם השבת בעיתון ''שביעי''