אלעד מלכא
אלעד מלכאצילום: חזקי עזרא

הלובי הכלכלי ליברלי הראשון בישראל - "האינטרס שלנו - הלובי שלך בכנסת" יוצא לדרך ומטרתו להיות מייצג הציבור מול נבחריו.

יוזם הלובי אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת "התעוררות", מספר לערוץ 7 על השאיפות. "המטרה היא לבוא ולשים את האינטרסים הכלכליים של הציבור הרחב בפני מקבלי ההחלטות. אנחנו מכירים את קבוצות הלחץ השונות שפועלים בתוך הכנסת, דואגים לאינטרסים שלהם ואת החשבונית משלם הציבור הרחב מדי חודש ועד היום הוא גם לא באמת היה מיוצג שם".

"כמעט כל הלוביסטים הם שכירים של בעל אינטרס, כזה או אחר ומונעים מתוך אינטרס צר שבא על חשבון האינטרס של כל הציבור. הרבה מאוד דברים שקורים בכנסת ובממשלה נסגרים באמצעות הלוביסטים. שרים וחברי כנסת לא תמיד פנויים להתעמק בכל נושא ונושא. מי שיהיה שם תמיד עם נייר העמדה בזמן הנכון הוא הלוביסט. הדבר הזה מאוד חסר בימין הכלכלי", מוסיף מלכא.

הלובי הוקם בתור עמותה שלא למטרת רווח, ומטרתו להיות ממומן על ידי הציבור הרחב. מטרת הלובי היא לקדם סוגיות שמשפרות את מצבו של הציבור הרחב בהיבט הכלכלי ליברלי ולתת תגובה לקבוצות לחץ חזקות ביותר שאף פוליטיקאי לא מעז לצאת נגדן דוגמת וועדי עובדים, נהגי מוניות, מועצות מזון ועוד.

מלכא מספר כי שלושה נושאים מרכזיים יקודמו על ידי הלובי בשלב ראשון: שחרור שוק התחבורה, הגבלת שביתה בשירותים חיוניים והפחתת יוקר המחייה תוך הפחתת מכסים ופתיחת השוק לייבוא.

אל מלכא חברו שמונה אקטיביסטים ביניהם ד"ר אמציה סמקאי, עו"ד דורון נחמיה, ריקי ממן, עידן ארץ, דורון נחמיה, ליאת נטוביץ קושיצקי, יהודה באום וניסים סלמה ומטרתם היא לפעול במשותף עם הציבור כדי שיוכלו באמת לייצגו מול קובעי המדיניות