רון חולדאי
רון חולדאיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, הגיב היום (ראשון) לביקורת על מצב התשתיות בשכונת התקווה שגרמו להצפות ולמותם של בני הזוג דין שושני וסתיו הררי ז"ל.

בריאיון ל"שש עם עודד בן עמי" בחדשות 12 הדף חולדאי את הטענה שמערכת הניקוז מפגרת בעשרות שנים: "טעות, זה הפופוליזם שמתחיל איתו כל מראיין. מערכת הניזוק בתל אביב-יפו היא מערכת ניקוז טובה, מערכת הניקוז בדרום לא פחות טובה מבצפון העיר.

''קרה דבר בישראל - במשך שעתיים ירדה 20% מהכמות השנתית בזמן קצר, זה העמיס את המערכת ויצר הצפות שארכו שעתיים פחות או יותר. לאחר מכן המים ירדו והעיר חזרה לתפקד כרגיל".

עוד אמר חולדאי: "מספר הקריאות וההצפות במרכז העיר היה גדול יותר מאשר בדרום העיר. כמות הגשם שירדה בדרום העיר הייתה 80 מ"מ בעוד שבצפון ירדו 40 מ"מ באותו זמן". ראש העיר הבהיר כי השקיע בתשתיות בדרום העיר 1.2 מיליארד שקלים בעשור האחרון: "גם כשעוד לא היו אמצעים, השקעתי במאמצי הניקוז בשכונת התקווה וגם ביפו".

"מה שקרה פה היה אירוע חד פעמי שקורה לעיתים - כמו באמבטיה, כשאתה מוציא את הפקק לוקח זמן למים לרדת, כמות המים הייתה גדולה מיכולת הניקוז". עוד הוסיף: "בדרום העיר יש מספר שכונות שסובלות מדברים אחרים, כמו שכונות התקווה ונווה שאנן, אני מכיר את סבל התושבים ואני שותף".

''היה אירוע קשה ואני משתתף בצער המשפחות - קרה כאן אסון איום אבל הוא לא נחקר עדיין ואנחנו לא יכולים לקבל את המסקנות באמירות פופוליסטיות בטלוויזיה. העיר חזרה לתפקד כרגיל שעתיים אחרי ההצפות, דבר כזה קורה בכל מקום בעולם".