דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הערב (ראשון) על ירי שש רקטות לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד.

טראמפ איים כי אם איראן תתקוף מטרות אמריקניות, ארצות הברית תגיב במהירות, ובמלוא הכוח, ייתכן אף באופן לא פרופורציונלי.

כאמור, שש רקטות התפוצצו באזור השגרירות האמריקנית בבגדד. הופעלו אזעקות בבניין השגרירות האמריקנית ונפצעו כמה אזרחים בבית מגורים שנמצא סמוך למקום.

גורם אמריקני אמר לרשת רויטרס כי כל יחידות שיגור הטילים של איראן נמצאות בכוננות גבוהה.

מוקדם יותר הודיעו משמרות המהפכה כי איראן לא רואה את עצמה יותר מחויבת להסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות בשנת 2015, והחל מעתה מתכוונת איראן להעשיר אורניום ''ככל שנצטרך".

בטהרן ציינו כי המהלך יכול להיות הפיך אם ממשל טראמפ יסיר את הסנקציות שהטיל על הכלכלה האיראנית.

"הרפובליקה האסלאמית של איראן, בצעד החמישי של צמצום מחויבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, מסירה בזאת את מגבלות התפעול הקריטיות האחרונות על תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן", נכתב בהודעה רשמית, יומיים לאחר חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודש של משמרות המהפכה.

''תוכנית הגרעין לא תעמוד מול שום מגבלות כאלו ואחרות, לא על קצב העשרת האורניום, כמות האורניום המועשר, מספר הצנטריפוגות הפועלות או רמת העשרת האורניום שברשותנו", נכתב בהודעה.

המתיחות בין ארצות הברית לאיראן הגיעה לשיא ביום שישי לפנות בוקר עם חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, על ידי כלי טיס אמריקני בבגדאד.

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחחו ביניהם הערב וסיכמו לפעול להורדת המתיחות במזרח התיכון.