אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?
אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?צילום: פלאש 90

רק פעם אחת ניצחה הפועל ת"א את הפועל באר שבע בשמונת המפגשים האחרונים ביניהן בליגת העל. היה זה בעונה שעברה, כשהאדומים מת"א גברו בביתם על האדומים מבאר שבע משער יחיד של קלאודמיר פריירה.

מאז הלכו השתיים והתדרדרו ביכולתן, מי מהר יותר ומי אט אט, והערב (ראשון) שוב נפגשו ושוב נפרדו בניצחון התל אביבים עם שער בודד.

האדומים מת"א שלא מצאו את הרשת בשלושת משחקי הבית האחרונים שלהם, עצרו את הסחף השלילי עם ניצחון מפתיע על באר שבע העדיפה כשדווקא סטפן ספירובסקי שכבר היה בדרכו מחוץ לקבוצה הוא זה שכבש עבורה את השער המכריע בדקה ה-34.

הניצחון הערב של התל אביבים היה מעודד לא רק עבור הקבוצה שהתקרבה מרחק 2 נקודות בלבד מהפלייאוף העליון, על אף כל התוצאות הרעות העונה, אלא גם עבור מאמנה ניר קלינגר שלראשונה ואחרי 13 פעמים, ניצח את הדרומיים מבירת הנגב כשעד הערב היו לו שבעה הפסדים ושש תוצאות תיקו עם שלוש קבוצות שונות - הפועל חיפה, מ.ס. אשדוד ובית"ר ירושלים.

באר שבע למעשה המשיכה את היכולת הרעה שלה כשהגדילה לעשות הערב והציגה את משחקה החלש ביותר בשנה וחצי האחרונות כשהגיעה למצב הבקעה אחד בלבד, גם הוא במחצית הראשונה.

הפועל ת"א משיגה ניצחון רביעי מאז הגעתו של קלינגר לקבוצה, בפעם הרביעית בתוצאה 0:1 ועם ארבעה שערים בלבד בניצחונות אלו, היא עולה למאזן של 20 נקודות. באר שבע? זו אמנם ניצבת עדיין במקום הרביעי אך מתחילה לאבד גובה ואם תמשיך בכושר זה היא עשויה למצוא את עצמה מחוץ לפלייאוף העליון, לראשונה מזה שנים רבות.